"Bara kameran som inte lever upp riktigt" Vad är det som inte är bra med kameran tycker du? Har inte hunnit använda kameran alls nästan än, men lade märke till att kamera appen verkar ganska enkel. Men det finns rätt avancerade sådana att ladda ner. .
Bildkvalitén speciellt i mörker. Själva appen är det inga fel på. Bilder får fina färger vanligtvis det är bara om man zoomar in som man ser att den inte matchar dyrare telefoner. Som sagt för priset är den väldigt bra.
Jag är helt nöjd med kameran i min Max. Den tar utmärkt bra bilder för att vara en mobil men kan inte mäta sig med QX10. Att förvänta sig bra mörkerprestanda av en mobilkamera, d.v.s att den skall klara dessa förhållanden bra utan att brusa är lite för mycket begärt eftersom sensorn och pixelstorleken är för liten. Avsaknaden av Xenonblixt ställer också till det (LED-blixt på mobiler är svagare). Vill man ha en kamera att ta mörkerbilder med är det en dedikerad sak man söker, antingen någon traditionell kamera eller något i stil med DSC-QX. Min QX10 tar riktigt bra mörkerbilder med svaga ljuskällor i förhållanden där en mobil definitivt får kämpa. Edit: Hittills har jag inte sett någon mobil som kommer i närheten av en vettig kamera när det gäller bildkvalitet. Har man krav som överstiger Maxen är det lämpligast att titta på de renodlade kamerorna.
Nu har jag lagt in RR romen och ändrat dpi till 240. Var ändrar man så settings visas i fler kolumner?? Jag kanske är blind men har letat rätt länge
Lyckas verkligen inte få in developer ROM i min MiMax. Har följt varje guide till punkt och pricka. Nu är jag fast vid "can not communicate with COM port xx" när jag kör MiFlash. Vet inte om det har att göra m att jag kör windows i bootcamp. Men telefonen ansluter fint med datorn och flashning påbörjas.. EDIT: Kom förbi det steget, laddade ner en annan developer ROM. Nu är jag dock fast i Mi Unlock. "Couldn't verify device" trots att jag är inloggad på samma konto både på dator och telefon, har fått SMS om att jag ska kunna låsa upp bootloadern. Skrivit klagomål i xiaomis forum, antar att jag inte har tillstånd att låsa upp iom det meddelandet?
Prova att slå på "find my device" på mobilen. Sen se på datorn, inne på ditt mi konto, att mobilen hittas där. Och att inga andra mobiler syns där. Prova sen att låsa upp igen
Första kvällen jag hunnit sitta med maxen och köra in EU rom och ställa in den enl mina preferenser. Detta är min första gång med Miui och än så länge upplever jag det fullt dugligt. Ska bli intressant att se batteri statistiken efter några dagar. Började idag på 100% och efter twrp/root/rom/app installation och synk av ett par tusen låtar i Spotify så är jag nere på 77%.
Puh, tog hela gårdagen samt förmiddagen idag. Men nu kör jag äntligen resurrection remix på min MiMax. Allt gick mot mig verkar det som, kan härleda en del av problemen till att jag kör en virtuell windowsmaskin.. Än verkar det lovande med RR, får återkomma huruvida batteritiden förbättras med xposed och amplify. Förhoppningsvis ligger inte play services lika högt i förbrukning nu!
Var bara på MIUI jag hade problem med Google Services drain. Inte sett det på CM. Men har dragit in Amplify ändå.
Bra jobbat. Tog ett tag för mig också. Installerade windows i bootcamp för att få till det. Är nöjd med RR. Det är så sjukt mycket inställningar så jag tappar bort mig ibland. Har gått upp till dpi 360, blev för smått för mig med tabletläge
Jag kör alltid Disable Service för att avaktivera onödiga tjänster i Play Services. Man kan t.ex plocka bort diverse Analytics- samt Weargrejer (behövs inte om man inte har en sådan klocka) etc. Har just flashat in senaste RR - den fungerar bra och batteriförbrukningen är som den brukar, alltså drygt "0%" per timme (ingen förändring över natten). Trevligt annars att ni är nöjda med RR. Har ni kört liknande ROMar tidigare? Nyfiken fråga. I mitt eget fall kan jag säga att RR har bra konfigureringsmöjligheter men PAC-ROM baserad på 4.3 hade betydligt fler saker man kunde fixa - det var på den tiden den hade Paranoid Androids UI-hantering och hela köret. Edit: Det är också en god idé att ha Windows installerat på en dedikerad partition eftersom flashning ofta kräver "direkt access" till bl.a. USB-portarna. Virtuella maskiner kan strula eftersom USBn hanteras "via" värdsystemet snarare än direkt. Hos mig fungerade Mi Flasher och Mi Unlock direkt i Windows 7 (ofta bästa systemet för flashning btw).
Jag har kört Cyanogenmod på en Sony Xperia Z tidigare och även på Xiaomi Redmi Note 3 senast. RR verkar som en mycket bra ROM, speciellt om man gillar att pilla och få till finliret som man vill
DPI-ändringar brukar slå igenom utan omstart med App Settings 1.13. Det är en experimentversion som är postad inne i XDA-tråden om 1.10.