Det är bra att ha Windows installerat för verktyg såsom MiFlash. Har man upplåst bootloader redan fungerar Linux, Mac OS X eller Windows utmärkt - det som krävs då är att man installerar ADB (Android Debug Bridge) eftersom flashning av recoveries etc sker den vägen, alltså via terminalen. Jag kör en Mac som är partitionerad med Windows. ADB hanterar jag via terminalen i Mac OS X, däremot flashar jag t.ex via MiFlash i Windows om det behövs. Man bör ha Windows tillgängligt när man flashar på allvar eftersom verktygen oftast är tillgängliga där (gäller t.ex upplåsning av bootloader etc). Så fort det är gjort och man har tillgång till ADB kör man på från sin terminal. Det är ofta enklare att köra ADB i Mac OS X eller Linux eftersom det räcker att installera det. I Windows behöver man även få in rätt drivrutiner etc.
Vaknade upp nu efter att ha festat hela natten/morgonen och finner min underbara Mi Max helt krossad #rip Så nu är jag tillbaka på min Honor 8 med pytteskärm (fast lite småskönt ändå att kunna använda den med en hand). Det var kul så länge det varade
Har letat men inte hittat. Har en Helium som är rootad och kör Nougat beta. Skulle behöva gå tillbaka till stock stable, nån som vet någon guide?
http://en.miui.com/thread-345974-1-1.html Installera det på datorn först och främst. Sen tror jag att du behöver fastboot filen för Mi Max Prime (Stable Global) som finns i listan här http://en.miui.com/a-234.html
Inga problem. Har ju vanan inne med att återgå till stock med tanke på mitt strul med lineage [emoji23]
Nej, det var problem med mitt tålamod bara. [emoji23] Fick det ju inte varken TWRP eller OS att starta ordentligt under de första dagarna men det löste sig
Om den är officiellt upplåst så bör den förbli olåst trots flashning med MiFlash som då skriver över twrp med stock recovery. Så efter flash av rom får man flash twrp på nytt. Min RMN4 förblev olåst iaf när jag testade MiFlash. Men det är ju Xiaomi så..
Tror att man kan låsa den igen med unlock-tool. Har för mig att om man kopplar in en upplåst tele så kommer alternativet att låsa den igen. Kanske minns fel
Nja, troligen inte nödvändigt. Har en köpare som vill ha den stock, borde funka med bara det och upplåst.
Miflash hittar inte min telefon, ändå verkar jag ha alla drivisar, den dyker inte upp. Någon som har nån idé? Tänker lägga in Global stable från rootad Beta.
Fortfarande värt att köpa? Köpte en Doogee Y6 Max istället som jag sålde. Saknar dock storleken. Finns det bättre alt i denna klass eller är det Mi Max som gäller? Mvh