Jag hoppar in i tråden eftersom jag har denna enhet under starkt övervägande. Min Xperia Z Ultra pinnar på med AICP 11/6.0.1 men den lever ganska mycket på övertid i så mening att alternativen saknats men nu är det ju som väl är ändring på det.
Mina tankar är inriktade mot 4 GB/128 GB-versionen. Jag har även övervägt Asus Zenfone 3 Ultra och Lenovo Phab 2 Pro men den sistnämnda har endast 64 GB som alternativ samtidigt som jag börjar känna viss tveksamhet inför kombon 2K-skärm med 652 jämfört med 1080p/652 som Max har.
Storleksmässigt har jag inga problem med 6,44-tumsenheter, tvärtom har jag hållit hårt i Ultran just eftersom det är det perfekta formatet. Stort nog för allt som är intressant och samtidigt tillräckligt kompakt för att gå ner i fickan. Tangentbord har jag också, i matchande storlek vilket gör det enkelt att vara produktiv också. Maxen är något mindre än Ultran enligt vad jag kan bedöma vilket är en intressant bonus.
Jag har en del frågor som vore trevligt att få svar på:
1. Hur upplevs skärmen i jämförelse med en Ultra?
2. Hur fungerar 240 DPI på Maxen i MIUI? (Jag kör detta på Ultran då det är perfekt inställning som ger maximalt utrymme och tabletläge.)
3. Hur fungerar det med Xposed på Maxen? Jag har sett en version för MIUI på XDA.
4. Går det att flasha ROMar för Helium (650-versionen som jag förstår saken) på Hydrogen (652-versionen)? TWRP skall tydligen gå att cross flasha enligt XDA.
5. Hur är det med fodral, t.ex plånboksdito i läder till Maxen? Något särskilt att rekommendera?
6. Går det att kombinationslåsa enheten, t.ex att använda både ansiktsigenkänning OCH fingeravtrycksläsare på samma gång för extra säkerhet?
Min tanke är att antingen köra MIUI om 240 DPI fungerar bra, annars låter det bra med Resurrection Remix som jag har erfarenheter av sedan tidigare.
Click to expand...