Man kan nu förboka telefonen på NetOnNet, trots deras respons att dom "inte har planer att ta in den i dagsläget". Men den ligger på 6990:-, vilket självklart är bättre än vissa andra telefoner med likvärdig prestanda, men ändå lite väl saftigt för just Xiaomi medan dom etablerar sig i europa. Så istället för en flagship-modell med lägre pris som kan tilltala alla konsumenter blir den istället en väldigt nischad telefon för fantasterna och dom telefonintresserade, så lite tråkigt.
Ja det känns lite väl dyrt. Speciellt när OP6 nu är ute. Dock så gillar jag storleken på Mix 2s mer. Sen är ju även Mi 7/8 på G enligt rykten så vi får väl se vart det landar.
Webhallen har 8GB / 128GB modellen nu för 6990, i samband med det så sänkte netonnet och inet sina 64GB med 6GB ram till 6490:-
Så prisvärd! Var imponerande lätt att få in till Sverige också. 128gb för 5000 inkl. frakt tack vare gearbest på 4 vardagar. Den ger liksom OnePlus en ordentlig utmaning! Slängde ihop en liten Unboxing/första intryck här. Kika gärna!
Riktigt bra review! Nu blev jag sugen på att testa en. Att kameran är så pass mycket bättre gör det värt att köpa en 2s istället för 2an?
Tack! Kul att höra. Utifrån vad jag har sett är kameran ett stort lyft från 2an. Jag har tyvärr inte lekt med 2an själv dock, men Gizmochina gjorde en liten kamerajämförelse här. Både i färgåtergivningen och foton i mörkare miljöer tycker jag att man ser förbättringarna. Kan även tillägga att jag nu på senare dagar är imponerad över batteritiden (se bild)
Verkligen bra batteritid. Du verkar få ut mer av den än vad jag får av min P20 pro. Ska kolla jämförelsen där också, tack för tipset!
Jag övervägde precis samma två alternativ innan jag bestämde mig P20 pro. En av anledningarna var att tre av mina kollegor skaffat OP6 så jag ville vara lite annorlunda iaf. Men jag vet inte, den verkar också riktigt grym. Men P20n är verkligen en trevlig telefon, den känns verkligen premium och har en kanonkamera. Däremot tycker jag att dom kopierat iPhone på lite väl många punkter designmässigt.
Funderar på att köpa en sån här, det viktigaste för mig är batteritiden, är det någon som kan ge lite att gå på gällande den biten?
Jag kommer precis från en mi mix 2 , inte s. Men kan inte tänka mig att batteritiden är sämre iaf . Enligt mig hade den fantastisk batteritid om man ser till storleken på batteriet. Jag hade ungefär samma som på One Plus 5t skulle jag säga. Den hade väldigt lite drain när den bara låg i fickan vilket är något jag uppskattar efter att ha haft lite samsung telefoner innan som älskar att tugga batteri 24/7 .
Att den har lite drain är ett stort plus. Klarade du dig genom en hel dag utan problem även om du var långt ifrån en laddare? Var du orolig vill säga? Vad fick du för sot i snitt?
Har aldrig haft koll på sot om jag skall vara ärlig . Men var aldrig i närheten av att inte klara mig en hel dag. Sedan beror ju allt på anvädarmönster självklart . Men tex galax s8 fick jag alltid ladda på lunchen för att klara mig resten av dagen . Jag spelar inga spel men är mycket på youtube och kör poddar över 4g hela dagarna .
Klämmer du på en är det kört för dig . Finns få telefoner som känns så välbyggda och sköna i handen .