Hej!
Behöver expert-råd med en Xiaomi Mi Note 10...
Jag undrar om någon här har lyckats klurat ut vad vi kan göra åt denna "batteri-ätare" till telefon..?
Har haft denna i vår ägo här i några månader nu & gjort allt i vår makt för att få ner batteriförbrukningen så mycket som möjligt men vi har verkligen inte fått något som helst bra resaultat ännu måste jag medge,denna telefon "mjölkar" ju ur batteriet på så kort tid så det är ju nästan löjligt.
Hoppas verkligen att det är något vi förbisett som isåfall då skulle gälla för just Xiaomi telefoner..
Vi har även en OUKITEL WP7 & det är skillnad som dag & natt måste jag säga,den har ett batteri på 8000mAh & Xiaomi MI Note 10 har ju som ni vet ett batteri på 5260mAh.
Efter div "standard" inställningar man/vi alltid brukar göra för att få längre batteritid så drar nu vår WP7 2% per dygn i (stand-by),då borde ju Xiaomi-telefonen dra max 4% per dygn i (stand-by) men istället ligger den nog runt 7.8% & för det mesta ännu mer faktiskt..
Bara en omstart krämar ju ur 4% ur batteriet ju.
Detta är matematik som övergår mitt förstånd i alla fall..?
När man läser här på forumet så verkar ju de allra flesta vara väldigt nöjda med Xiaomi-luren,förstår inte riktigt varför om ni sitter med samma resultat som vi gör men det är möjligt att det är nåt vi förbisett som sagt...
Last edited: 22 oktober 2020