Fick hem min igår, var lite strul då telefonnumret inte kom med på beställning men krävdes för hemleveransen. Men det löste sig iaf.
Måste säga att den imponerar stort för det priset. Jämför i mångt och mycket med min iPad Pro 12,9 gen. 3. Batteritiden är väldigt bra. Bra prestanda och bra byggkvalité. Ljudet i högtalarna är rätt så bra, iPad har dock aningen fylligare och klarare ljud på max volym. Dolby Atmos ger dock en väldigt trevlig surroundeffekt. Jag har inga klagomål på skärmen heller. MIUI känns rätt trivsamt, om än det varit nån saknad översättning på nåt ställe och samtliga avatarer som erbjuds i ShareMe-appen har kommuniststjärna på kepsen, men det är väl sånt man får vänta sig med kinaprylar.. 
När det gäller spel är formatet grymt skönt jämfört med iPaden, t.ex när man last day on earth: survival med skärmkontrollerna. FaceID kan jag dock sakna en del, även om mi pad 5 har ansiktsupplåsning på det gamla traditionella sättet med bara en kamera. Om inte annat vore ju fingeravtrycksläsare fint, men det finns väl på pro:n..
Summa summarum, iPaden har hos mig blivit utkonkurreradsett till pris i princip på alla plan. Förutom när det kommer musikproduktion, där android fortfarande lider av latency när man pluggar in digitala ljudinterface, samt verkar brist på seriösa appar för detta.
För 2990 riksdaler så får den helt klart 6 av 5 möjliga (kommunist)stjärnor. Till ordinarie pris får den 5 av 5 stjärnor.
Vad mer specifikt är det du undrar över GPS?
EDIT: Nej, den har inte GPS.
Last edited: 21 oktober 2021