Så efter att jag ankom till sidan 21 Och vart glad att det hela är slut på den tidigare tråden, så såg jag att den fortsätter här lol 
Skämt åtsido.
Är en robot Nörd/expert nu för tiden och då min gamla Neato Botvac 70 som jag har öppnat och meckat med i 2 år nu börjar bli sliten så vill jag fan inte lägga 7000 kr på Connected. Och irobot som jag testat flera av är ett skämt i mina ögon. Så i väntan på en prissänkning på Connected samtidigt att nya Samsung 7000 serien kommer in (som lär vara svindyr) såg jag att det nu finns Eu körning via AliEx...Vilket glädjer mig så klart och tackar personen om påbörjade detta. För 3000 kr känns ju som ett kap.
MEN. Det jag är mest orolig för är ju så klart Garantin! Det är det enda som stoppar mig nu att köpa direkt.
Har ni någon erfarnhet kring det? Har ni frågat säljaren eller tagit reda på mera? Visst är3000 kr halva Neato priset. Men att köpa här betyder ju normalt 1-2 år garanti + 3 år reklamation. Och pajar Xiaomin efter 1-6 månader så är det en ren förlust mot att köpa nåt här som är dubbla priset.
Köpte min Botvac hos Clasohlsson som har 2 års garanti och bytte ut den/serva den 2 gånger. För övrigt så älskar jag Botvac, men den har sina dumheter och dåliga dagar den med.
Någon som äger Botvac som testat den mot Xaiomin?
Edit: Då denna använder så kallade Laidar så är det värt att tänka på att den har en större risk för att bli trasig. Och kostar 100$ sen. Robotar allmänt brukar ha en högre slitage än en vanlig dammsugare och därför värt att tänka på gällande utbyte av sensorer, hjul, motorer m.m. Har fått byta ut en hel del genom åren. Och ifall ni gillar sånt så är denna sida att rekommendera
http://www.robotreviews.com/chat/?mobile=on
Last edited: Aug 10, 2017