Så mina initiaal intryck av Mi TV Stick 4K efter några timmars testande:
Var väldigt laggig första 10 minutrarna medans den höll på med uppdateringar av appar. Men annars vid användning så flyter den på rätt bra. Finns enstaka smålagg här och där men inte alls så det stör nämnvärt. Kan även vara att det är nån sorts mikrofördröjning mellan fjärr och system och tills knapptryckning registreras. Som sagt inte hela tiden men ibland.
Natt och dag skillnad mot mina Philips tvn som är 2-3 år gamla med inbyggd Android TV med fördel då för TV Stick 4k. Vilket var väntat. Jag har inte ägt nån Android tv sticka innan men vad jag sett på YT av första version av denna sticka så är den nu definitivt förbättrad.
- Disney+ tillåter endast HD uppspelning. Lär krävas att Disney lägger till stickan i deras godkända enheter. Vilket är lite lustigt då Disney+ var förinstallerad.
- HBO Max fungerar med 4K/Dolby Vision/Atmos
- Ca 2,9 GB ledigt av lagringsutrymmet.
- Android 11, Med säkerhetspatch från 1 Oktober 2021. Fanns ingen systemuppdatering men via Google Play fanns en hel uppsjö med systemtjänster, b.la nåt med Google TV framework och dylikt som uppdaterades.
- Strömadaptern som medföljer är micro usb på 5W, dvs 5V 1A. Min tvs usb port ger ut 900mA och det fungerar galant att driva sticka från den porten.
- Ljudet är väldigt lågt i hela gränssnittet och vid uppspelning av video från olika källor. Osäker om det är nåt med CEC och min tv som orsakar det. Får testa vidare vid tillfälle.
(Lösning här, Cred till
@ca6).
- Blir varm vid streaming men inte obehagligt så. Har haft igång Dune i 4K via HBO i över en timme nu och stickan blir helt klart varm men jag har inga problem att ta ett ordentligt grepp om stickan och hålla den. Inga tendenser till handsvett pga värmen liksom.
Konkkurenter:
Realme TV Stick - Hade en hemma men den gick vidare utan att ha ens öppnat kartongen då den saknar stöd för Dolby Vision vilket jag missade vid beställning.
Chromecast with Google TV - Saknar AV1 stöd.
Amazon Fire TV Stick Max(4K) - Gick bort p.ga Amazon. Och Fire TV OS.
Hade denna Mi TV Stick 4K haft USB C så hade den fått 9 av 10 av mig. För att få 10 av 10 så måste dom öka lagringen till 16GB. Med andra ord inget jättestort men definitivt små saker som hade förbättrat framtidssäkringen.
Nåt annat som nån vill få testat så säg till så ska jag göra mitt bästa. Är absolut inte nån audio/video guru så om det är nåt annorlunda som ska testas så kan instruktioner behövas.

Click to expand...