En dryg vecka tog det för mig att få tillstånd att låsa upp bootloader. Nu ska jag bara få telefonen också
På systemet, så som jag förstått det kan man bara få uppdateringar på de telefoner som har engelska/kinesiska inte de med svenska. Så jag undrar om de är någon med en Mi5 som fått en uppdatering utan att behöva lägga in den själv.
Den versionen med svenska är tyvärr ingen officiell. Så du lär inte få ota där. Min tele kom levererad med den, vilket skräp Men miui översätts av ett gäng rätt seriöst nu. Skickat från min MI 5 via Tapatalk
Förhoppningsvis får du en telefon med normal firmware och ja då får du det. Jag tycker att du redan nu bör ansöka om upplåsning av bootloader, det kan du göra oavsett om du köper en telefon eller inte. Att installera ny programvara är inte svårare än att använda samsungs programvara till datorn exempelvis om du nu skulle råka få en skitversion av miui. Finns ju även en åf i Sverige om du känner att du vill lägga ut nån tusing extra, så har man iallafall lite skydd om de skulle hända något. Köpte själv därifrån och fick faktiskt fake version av miui, flashade om själv, och fick lite tillbehör gratis för besväret så dom är inte jävliga... Skickat från min MI 5 via Tapatalk
Om vi har tur kommer kernel source släppas snart, kanske 22 juni. Då kommer det inte dröja länge fören vi har CyanogenMod officiellt, vilket innebär svenska som systemspråk och ota. CM13 finns redan inofficiellt då får installera via din recovery när ny version släpps.
Fan jag älskar den här telefonen, men jag är så jävla avis på min sambos kamera i S6 EDGE. Synd att min var så knäpp i en mindre ort , problem med täckningen å de grövsta, så jag fick sälja den. Funkade dock utmärkt i större städer så . Sugen som fan på en S7 edge nu bara för de! Fan att man ska va sån haha
Det får jag nog lov att säga att de är klasskillnad, även om jag inte är nån vidare fotograf. Du får googla eller youtuba. Skickat från min MI 5 via Tapatalk
Matchar S7, haft S7 edge och Mi5 matchar S7 i dagsljus, inte i dåligt ljus dock. Min Mi5 slår min sambos iphone 6s på fingrarna. Sent from my MI 5 using Tapatalk
Men man saknar band 20 rätt mycket... Märks på ställen även i storstäderna där det är lite halvkass mottagning. Var inne på Hemköp i Täby centrum och skulle kolla ett recept i telefonen.. Men nej, hade ingen mottagning. Så vi får se om jag behåller den eller ej, älskar den förövrigt. Sent from my MI 5 using Tapatalk
Har faktiskt inte tappat täckning en enda gång än trots att jag varit på skogsvägarna. Bättre täckning än s6 edge i mitt fall. Mja jag kommer nog behålla den ett tag iaf, gillar designen och storleken. Att de finns Cm13 att välja på är ju ingen nackdel. Lite trött på alla stora mobiler. Skickat från min MI 5 via Tapatalk
3G borde väl inte påverkas alls? Finns det något möjlighet att någon kan låsa upp band 20 i någon custom rom eller funkar det inte så?