Spännande, fattar dock inte riktigt. Är upplåsning av band något som implementeras i tec CM? Eller är det något man behöver göra utöver? För verkar ju ganska krångligt. Någon som vet?
Verkar ju som det möjligen är möjligt, men jag antar att man men sabba telefonen om man gör fel. Verkar inte som om någon har testat det egentligen. Inte vad jag ser i tråden iallafall. Nä det tror jag inte cm hjälper till. Skickat från min MI 5 via Tapatalk
Om det nu går att aktivera via ändringar i mjukvaran så fattar jag inte varför dom låser vissa band....makes no sense
Xiaomi vill inte betala för band kanske 0.001% av deras kunder använder [emoji14] Sent from my MI 5 using Tapatalk
Meizu körde ju utan licenser ett år eller nåt.. Helt sjukt [emoji23] Skickat från min MI 5 via Tapatalk
Kan nån som kör Miui kolla om de får samma fel som jag...om man installerar Google messenger så ser man inte sin smshistorik?
Jag kan intyga om problemet och har ej någon lösning på det. Har provat att ge messengern alla rättigheter manuellt i MIUI och ställt till standard osv osv men icke. Det fungerade däremot med en annan sms app jag inte kommer ihåg namnet på nu (kan vara chomp sms) så det verkar vara isolerat till googles messenger ihopa med miui då jag annars alltid kör googles messenger på vanilla, cm roms etc utan problem
Verkar vara diverse problem med messenger och kina mobiler. På min Huawei P8 lite så funkar det inte att skicka mms med Google messenger. Så har fått installera textra.
Får nog min Mi5 idag Det jag är mest rädd för att det ska vara några kosmetiska fel som man måste leva med eftersom det är svårt att skicka tillbaka. Men håller tummarna
Ja, och det jag främst jag vill ha, individuella notifieringar. Textra har ju de sakerna, men den har inte dual-sim support.
Fick hem min andra mi 5 igår, mycket nöjd precis som med den första! valde 64 GB denna gång men kan inte påstå att man känner någon skillnad i prestanda mellan 32 och 64! Lätt användande i sängen för att jag inte orkat gå upp (reddit/browsing/snapchat/facebook messenger) har gett mig 2h15min skärmtid och har 83% batteri kvar, tycker det är rätt otroligt ändå!