Härlig mobil må jag säga! Verkligen nöjd med mitt köp! Har dock några problem med den... Om jag kollar på Snapchat stories kraschar appen. Om jag har bluetooth kopplat till min högtalare blir ljudet laggit när jag spelar Hearthstone Soundcloud fungerar men får felmeddelande att det kraschar stup i kvarten. Har det blivit något fel vid installation av romen? Någon som vet vad jag kan göra för att lösa mina problem? Har Resurrection Remix 5.7.3 installerat
Nja, det gav svar på hans fråga. 4G funkar utan problem på Vimla/Telenor och man får relativt bra hastighet.
Jag har precis köpt en Mi 5 och när jag pluggar in aux i bilen brusar det ordentligt med Spotify, kör stock rom. Kan man åtgärda detta på något sätt eller ska jag returnera den?
Mi5 stödjer inte band 8 officiellt men det går att låsa upp, har själv testat och det fungerar. Har även testat flertalet metoder för band 20 (800mhz för telia/halebop/fello´s glesbygdsnät) men det verkar vara dött lopp, saknas troligtvis nödvändiga filer i kerneln/rommen för att det ska fungera öht.
Jag köpte min från Honor Buy. Jag la min order på en lördag och fick telefonen onsdagen efteråt. Leverans inom EU så inget strul med tull etc. De är aningen dyrare än butikerna på ali express men när jag köpte hade de en "fraktfri" kampanj så det jämnade ut sig.
Top One, Aliexpress. Köpt båda mina därifrån och har tagit mellan 7-9 dagar att från dagen att beställa tills jag har den i handen. Skickas från Shenzen - UK - Sverige.
Kernels släppta för Mi5! http://en.miui.com/thread-352351-1-1.html https://github.com/MiCode/Xiaomi_Kernel_OpenSource/tree/gemini-m-oss
Har RR installerad och är rätt nöjd med den. Dock när jag ska använda Google cast och se på Magine TV så gnäller den på att jag inte har Widevine installerat och DRM-bibliotek saknas. Har googlat på det men hittar inget vettigt, nån som vet hur man kommer runt detta?
Det är för att RR har inbyggt root. Och några svenska appar tillåter inte det. Ta bort root så löser du problemet.
Tack för svaret. Tål att funderas på , tappar då andra funktioner att kunna köra som exempelvis Amplify.
Testa Root Cloak. Xposed modul som "gömmer" att du är rootad, kan inte garantera något. Läste det på xda.