Jag kan ta några skärmdumpar! Det som jag har gjort är att byta till Nova Launcher, byta tema till "Android N" och ändrat lite med "MIUI 8 Tweaks" (Xposed module). Det som jag har ändrat med hjälp av det sistnämnda är bla notifikationsikonerna. Ikontemat heter Omne.
Lite skärmdumpar, kör Lineage OS 14.1 (denna build, based xiaobai) med Nova Launcher, Swift Black Substratum Theme och min för ikoner. Älskar telefonen men klagar på att skärmen väldigt lätt repar och att man måste gå igenom en process för att låsa upp bootloadern som kan ta upp till en vecka.
Snyggt! Fungerar rommen bra? Jag skulle vilja byta till den men vill att allt ska fungera som det ska. Hoppas att de släpper kernel sources snart...
Nu är kernel source för Mi 5s släppt! Väntar på fler och stabilare roms! http://en.miui.com/thread-594646-1-1.html
Nice som bara den! Jag har en zuk z2 och en oneplus 3 vilka båda är otroligt bra telefoner men jag ska sälja eller byta bort OP3an då jag vill ha mindre telefoner och gärna med riktigt bra kamera så har någon som kör mi5s jämfört med mi5, op3, s7, Lg g5, iphone 6s/7 eller liknande?
Måste man skriva någon vettig anledning till att man vill få sin bootloader upplåst? Fick min Mi5s häromdagen och vill givetvis få in senaste mjukvaran från miui.
Jag skrev typ: "Jag vill prova andra roms, tex Xiaomi EU rom.", på engelska givetvis. Några dagar senare så kunde jag låsa upp bootloadern.
Jag kör sedan några dagar LineageOS på min Mi 5S. Det fungerar utmärkt! Mycket skönare, snabbare osv. Rekommenderas!
Den fungerar bra, tycker jag! Jag är dock ingen avancerad kameraanvändare. Jag har hört att kameran är bättre i MIUI, men jag tycker som sagt att det fungerar bra i LOS.
Igår fick jag en uppdatering till MIUI 8.5. Första känslan är att fingeravtrycks sensorn fungerar som den skall nu! Även att svipa bort notifikationer fungerar bättre också. Tidigare var det lätt att skrolla lite upp och ner istället... Helhetsintrycket är att den är som den skall nu! Snabb och rapp också.
Yes. Haft både Mi5, Mi5S, G5, S7 Edge och OP3 (T). G5 och S7 var överlägsna, Mi5S var på andra plats, Mi5 därefter och OP3T sist.
Hur är batteritiden? Har läst om någon bugg som gör att fingeravtryckssensorn dränerar batteri i standby. Men det kanske är fixat nu.
Körde hela dagen igår och batteritiden är oförändrad eller möjligtvis lite bättre än på MIUI 8.0. Nu är ju detta efter bara en dags användande men jag upptäckte inga problem.
Nu efter en dag till vill jag nog påstå att batteri tiden på 8.5 definitivt upplevs bättre än 8.0. Nu när jag satte telefonen på laddning hade jag 52 % kvar. Normalt användande idag, jag har inte haft så mycket kvar med 8.0.
Någon med 5S som vill testa Google Camera med HDR+? https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/ Vore coolt om 5S kan ta bilder i klass med Google Pixel nu.