Å andra sidan har ju Samsung tingat lite 835or så man kan se det som en vecka senare ifråga om lansering och en vecka "snabbare leverans" (kortare tid mellan lansering och leverans).
Ni tror inte det kommer gå att få tag i Mi6 förrän juni-aug någonstans eller? Då får man hitta på något annat roligt så länge ju.
Eventet: http://event.mi.com/en/live2017/beijing0419 Kameran kan bli intressant. OIS och 2x lossless zoom.
5.15" 1080p Snapdragon 835, 6gb ram 3,350mAh batteri Stereohögtalare Dubbel 12MP kamera med lossless zoom och OIS. Vattentät Designen är kanske lite tråkig (tjocka kanter uppe och nere) men ändå fler godsaker än jag räknat med.
På Gizchina står det "splash resistant", vad sa de på eventet? Jag önskar att jag hade sett eventet live, går det att se i efterhand någonstans? Eller förresten, det kanske var på kinesiska?
Nu ser jag personligen fram emot batteritester. Också otroligt positivt att den åtminstone är "splash resistant". Kameran ser väl intressant ut för dig Flipp?
Hoppas det. Mindre pixlar än 5S (1.25 vs. 1.55) men lägre bländarvärde 1.8 så kanske blir lågljusprestandan bra (men bara kanske). För mig är fotokvaliteten i dålig belysning helt klart viktigast och Xiaomi har tyvärr failat där tidigare.
Specjämförelse mellan Mi 6, 5S och 5: http://www.devicespecifications.com/en/comparison/80d1b4c06 Synd att vikten gått upp så mycket. Mi 6 ligger på 168 gram.
Verkar svårt att hitta någon som säljer förutom geekbuying har förhandsbok just nu. Vore kul att få en samlad lista som skickar ut enheten så fort det säljs i Kina.
Ja du har rätt, men problemet är att det tar åtminstonde 6 månader att få en produkt från ritning till produkt, så vi kommer se en uppsjö av telefoner med liknande design som kommer se hopplöst omoderna ut pga av lg g6, samsung s8 och alla andra telefoner som kommer släppas med bra screen to body ratio och små bezels. Det är nu som dessa tillverkare kommer straffas för felaktiga beslut som togs för 6-8 månader sedan, där dom inte sett vad som är påväg på smartphone marknaden och mindre bezels utan kört på som vanligt. Mi Mix borde vara inte en väckarklocka för samtliga tillverkare, men paradoxen i det hela är ju att det faktiskt är xiaomi som ligger bakom mi mix, därför är det extra märkligt att dom inte fortsatt mer på det spåret. Detta ser ut som oneplus 3 framsida med en honor 8 baksida i stort sett... Som sagt baksidan är mycket läcker men framsidan ser hopplöst omodern ut, vem kommer vilja köpa en sådan här telefon när man ser samsung s8 och andra likande telefoner som kommer komma nu med små bezels.
Någon som bestämt sig för att köpa? J Jo håller mångt och mycket med. Samtidigt måste ju Xiaomi spara pengar någonstans. Det blir ju dyrare att köra bezelless. Men jag hade gärna bytt bort Snapdragon 835 mot 821 om det inneburit tunnare kanter.