Beställning
Beställning 1: Beställde först från eglobalcentral och det slutade i katastrof där de tappade bort min leverans. De erbjöd mig €22 i kompensation på ett köp av €300+, vilket jag tackade nej till. De vägrar att skicka tillbaka hela summan utan sträcker sig som max till €22. Fyllt i en chargeback via mitt kort och får avvakta tills jag får tillbaka pengarna.
Beställning 2: Gjordes från Aliexpress och skickades med DHL. Tog någon enstaka dag sen hade jag luren i handen idag. Smidigt som bara den. Vet ännu inte vad fakturan för momsen gällande produktvärdet + frakten.
Intryck
Det känns verkligen att det inte är någon premium-lur. Helt enligt förväntningarna för en lur i denna prisklass
Slog direkt av onscreen-knapparna och använder mig av gester då jag är fast på det sen min OP6 och fungerar finfint.
@flat7 hade visst problem med notifikationer med gmail bland annat. För min del märkte jag inte av det. Funkar galant out of box så att säga. Alla notiser kommer fram.
Upplåsning med ansikte hittade jag inte. Googlade lite snabbt och inser att jag måste ställa om regionen till "indien" för att sedan hitta ansiktsupplåsning i inställningar (kör svenskt språk för övrigt på telefonen). Ansiktsupplåsningen är för övrigt snabb.
Har inte hunnit testa kameran något men sett exempelbilder här i tråden och personligen tycker jag dessa motsvarar prisklassen.
Skärmen är helt okej. Jag har haft skärmar med högre upplösningar och även andra 1080p upplösningar. Är helt nöjd med skärmen med tanke på prisklassen.
Detta ovanstående är väl vad jag kommit fram till efter att ha installerat och konfigurerat telefonen och klämt på den i ca 45 minuter enligt SoT.
Click to expand...