Diskussion: Xiaomi Redmi Note 8 Pro

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 22 aug 2019.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
  2. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ja det verkar så helt klart.
     
  4. Droid82

    Droid82 Guest

  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har förresten fått hem den, men har knappt hunnit testa den. Den var ovanligt sval vid installation och laddning i alla fall.
     
    flipp gillar detta.
  6. Droid82

    Droid82 Guest

    Edit: Redmi Note 8 Pro har Widevine L1. Fungerar med andra appar men just nu inte på Netflix av någon anledning.

    Men tyvärr fungerar inte Widevine L1 på vad Netflix just nu av någon anledning:

    Screenshot_2019-10-21-17-15-18-790_com.netflix.mediaclient.jpg

    Men som sagt så har alltså Redmi Note 8 Pro widevine L1:

    Screenshot_2019-10-22-07-18-17-198_com.androidfung.drminfo.jpg
     
    Last edited by a moderator: 22 okt 2019
  7. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Bör finnas en uppdatering på Widevine kan jag tycka, för så fel kan man inte ha tagit.
    Väntar med spänning på dina första intryck på allt övrigt.
     
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag vet inte om jag kommer att göra någon review eller liknande så fråga om du undrar över något specifikt. En sak jag direkt kan säga är att när jag och andra hälften gjorde speedtest med denna vs hennes Poco F1 så vann denna i nästan alla appar, med klarhet. Någon enstaka app där Pocon var marginellt snabbare. Vi blev väldigt förvånade. Och gpsen låste blixtsnabbt, betydligt snabbare än Pocons, och mer exakt.
     
    ffodil och flipp gillar detta.
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intressant. Tyder på att Note 8 Pro är bättre mjukvaruoptimerad. Helio G90T har ju sämre CPU-prestanda i syntetiska tester jämfört med SD845. Hur tycker du skärmen känns jämfört med Pocophone? En annan fråga är hur den känns i handen?
     
  10. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Låter bra, ungefär som SD845 i prestanda, men kanske lite bättre i grafikdelen.
    Hur känns storleken? Jämfört med t.ex. P20 Pro, Note 7, som jag använder just nu. Den har ju ganska fasade kanter bak som kanske gör att den inte känns så mycket större el. klumpigare.
     
  11. Droid82

    Droid82 Guest

    Den känns välbalanserad, vilket jag läst att vissa andra inte tycker men det har jag svårt att förstå, men den känns inte lätt och inte liten. Är man känslig för stora/tunga lurar så är nog det här helt fel lur. Jag tycker att displayen på Redmi Note 8 Pro känns skarpare än Pocons, färgerna naturligare, men Pocon har mindre färgskiftningar vid sämre betraktningsvinklar, och har mer mättade färger. Ja prestandan är otroligt bra med tanke på priset, sjukt nog så känns det prestandamässigt som ett snäpp uppåt från Xiaomi Mi 8 än så länge, det trodde jag aldrig att det skulle göra.
     
    Nero, ffodil och flipp gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter kanon. Det enda som hindrar mig från att köpa den är tyngden. Xiaomi verkar annars ha gjort det igen med Note 8 Pro. Många har underskattat den p g a chipp från mediatek och IPS-skärm men de användaromdömen jag läst på forum (inkl ditt ovan) tyder på att det är en fantastiskt prisvärd telefon. Gillar även att kameramodulerna är centrerade på baksidan.
     
    Droid82 gillar detta.
  13. Droid82

    Droid82 Guest

    Ergonomin är väldigt bra, mycket bättre än på Note 7. Denna är tyngre men jag tycker att den ligger mycket skönare i handen än Note 7 pga formen. Note 7 var kantigare osv. P20 Pro har jag bara känt på i butik så den jämförelsen kan jag tyvärr inte göra från minnet.
     
    ffodil gillar detta.
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är den topptung? Jag hade inga problem att använda Poco F1 men Mi 8 och Mi 9 fick jag ont i handleden av p g a att de var topptunga och för tunna för ett skönt grepp.
     
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag håller helt med vad gäller kameraplaceringen. Testade förresten just ansiktsupplåsningen i ett mörkt rum med sken endast från en plasmatv, och det fungerade bra. Fingerprintsensorn är snabb och korrekt. Vad gäller tyngden så är den helt enkelt inte en lätt telefon, kanske kan du känna på den på Netonnet om den snart finns i lager?
     
  16. Droid82

    Droid82 Guest

    Mi 8 var helt klart topptung och jag läste i någon review att även denna också upplevdes så, men det har jag svårt att förstå. Jag balanserade just Redmi Note 8 Pro med mitten på ett finger för att se om jag inbillat mig att den känns välbalanserad, men den balanserade jämnt och fint så det är nog recensenten som inbillade sig.
     
    flipp gillar detta.
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 442
    Mottagna gillanden:
    8 373
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kollade just på yttermåtten jämfört med Poco F1 och de är lika tjocka men Note 8 Pro väger hela 18g mer vilket nog kommer göra den för tung för mig. Kände att Pocon var bra precis vad min handled pallade med. Blir nog att sikta in sig på Mi 9 Lite, Realme X2 eller Meizu 16T istället. Alla dessa väger runt 180g.
     
  18. Droid82

    Droid82 Guest

    (Tillägg till mitt tidigare inlägg: Mi 8 tippade över direkt när man gjorde fingerbalanstestet.)

    Ja, Redmi Note 8 Pro väger ju i princip lika mycket som Realme X2 Pro så nu finns det 2 väldigt prisvärda lurar på 199,x gram. Hur ser du på prestandaskillnaderna mellan dina alternativ? Tex Snapdragon 710 vs Snapdragon 855.
     
  19. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Netonnet säger sig ha den på lager, så jag köper nog en därifrån.
    Hittar den inte till nåt fyndpris på andra ställen just nu, såsom på Gearbest el. Banggood, så där är kanske stor efterfrågan. 3-400:- skillnad är inte lönt för att vänta på den, även om jag gillar att köpa billiga mobiler.
    Gillar också de mitt placerade kamerorna.
     
    Droid82 gillar detta.
  20. Droid82

    Droid82 Guest

    Ok. Vilken färg blir det?