Diskussion: Xiaomi Watch 2 Pro Wear OS

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av bernard, 26 sept 2023.

1. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Ja.

pobin gillar detta.
  2. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Pulsmätaren fungerar och spårar bra med karta. Gång för min del.

Pärra gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det funkar nog inte på någon smartklocka tyvärr. Problemet är att sensorn som mäter pulsen är optisk och färgen förhindrar ljuset från att lysa igenom huden, vilket innebär att den blir blind. Vissa klockor har iofs starkare ljus än andra/är lite olika känsliga för det, så kan variera en aning mellan dem, men generellt sett fungerar det inte.

4. wille1504

wille1504 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Jag har blivit riktigt sugen på att skaffa min första smartklocka när jag läst om den här. Jag skulle dessutom vilja använda den när jag kör ski-touring. Jag förstår om det är lite nischat, men är det någon som använt den när de hikat eller så? Finns det något läge där man tydligt ser tiden och höjd över havet? Skulle kunna vara något sportläge som visar det kan jag tänka mig?

5. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 391

MINA ENHETER

Hur länge har du tänkt vara ute och hika?

Den här har rätt så dålig batteritid.
    Du borde kolla efter en garmin eller huawei klocka.
    Min huawei klocka har skid och snowboard läge som man kan regga som träning.

6. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Jag har, precis som @poipen@poipen, använt två Huaweiklockor de senaste åren och det finns ingen som slår dem på fingrarna vad gäller batteritid. Så ur den aspekten hade jag rekommenderat en Huawei alla dagar i veckan.

7. wille1504

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla

Allt från någon timme till heldagar på fjället. Om vi tältar brukar det ändå vara vid en fjällstation, så jag kan ladda den varje dag och har inga problem med det. Jag har förstått att LTE och GPS drar en hel del batteri, men gör barometern det? Jag har egentligen inget behov av att spara rutterna eller så, för jag vet ändå vilken topp jag är på väg upp på. Däremot skulle det vara bra att kunna se aktuell höjd över havet så man vet på ett ungefär hur många höjdmeter som återstår

8. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Jag har svårt att se att barometern ska dra särkilt mycket batteri, men jag vet faktiskt inte. Min Huawei har funktionen men jag har aldrig använt den skarpt.

Jag beställde en Xiaomi Smart Watch Pro 2 nu, kan återkomma vad gäller barometern om ingen annan hinner svara före :)

Jag kommer troligtvis störa mig på den korta batteritiden jämfört med Huawei, men å andra sidan finns många fördelar med Xiaomiklockan som överväger. Priset var lite för bra för att inte slå till för min del :teeth:

wille1504 och poipen gillar detta.
  9. poipen

Mottagna gillanden:
    1 391

MINA ENHETER

Skoj! Är också sugen blir lite orolig för batteritiden.
    Vill ha LTE modellen men vette fan om det går att få igång det med Telia.

Pärra gillar detta.
  10. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Jag beställde LTE versionen, tänker att även om jag inte kan använda det i dagsläget (har Hallon som operatör) så bör andrahandsvärdet vara bättre med LTE än utan. Eller så byter jag bara till en operatör som stödjer e-sim :teeth:

11. wille1504

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Ja, priset är ju verkligen otippat bra. Om det inte är någon som redan har klockan hemma och har lust att pilla lite med den får du väldigt gärna återkomma när du fått den.

Pärra gillar detta.
  12. poipen

Mottagna gillanden:
    1 391

MINA ENHETER

Skönt. Lte modellen är slut. Då slipper jag grubbla över om jag ska köpa den eller inte :P

Pärra gillar detta.
  13. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Jag måste sett fel när jag beställde, var bluetoothversionen och inte Lte visst :P Men men, det blir nog bra ändå :D

Edit. Det är mistore som länkat fel. Enligt deras nyhetsbrev är det Lte versionen som säljs för 1990 :- men klickar man på den länken kommer man till vanliga Bluetoothversionen.

Last edited: 18 nov 2023
    Klurre gillar detta.
  14. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det någon här som har uppgifter om hur små handleder armbandet passar att sättas på utan att sitta för löst? Bör det passa på en handled som har ett omfång på 17 cm? Och dessutom undras om armbandet går att byta ut?

Vad gäller mjukvara osv. är det möjligt att helt välja bort tillverkarnas egna appar och köra tredjepartsappar eller Googles egna appar när det kommer till att logga hälsodata osv.? Anledning till detta är för att det då bör vara lättare att få med sig datan när/om klocka/telefon av annat märke införskaffas i framtiden är min tanke.

Last edited: 20 nov 2023
  15. poipen

Mottagna gillanden:
    1 391

MINA ENHETER

Jag tror att lte modellen är slut. Men det va lite förut. Lite fult att bara byta ut till den bt modellen utan någon text om det.

Men kan ju hoppas att du får en lte. Har du fått någon spårningslänk?

16. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Njae,du måste ha mi Fitness appen och mi konto på telefonen appen för att logga hälsodata. Så har jag. Sen fungerar Googles egna appar på klockan. Kanske någon annan vet annat. Armbandet är utbytbara,22 mm brett fäste. Jag köpte ett extra ej orginal. Klockan och appen då,ska fungera på andra telefon märken.

Last edited: 20 nov 2023
  17. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om jag förstått dig rätt är minsta storleken som armbandet går att få ner till 22 cm, alltså passar det ej på en vrist som endast mäter 17 cm i omfång. Om Googles appar fungerar på klockan vilket du påstår att de gör bör väl Google fit också fungera på den? Något MI-konto har ej skaffats trots att en Xiaomi-telefon ägs sedan 2021 ej heller planeras något sådant konto att frivilligt skaffas.

18. poipen

Mottagna gillanden:
    1 391

MINA ENHETER

Armbandet är 22mm bred.
    Du kommer garanterat kunna ha klockan på dig om du har 17cm omfång på handleden.

19. Pärra

Pärra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51
    Ja, jag tycker med det är fult men jag har inte fått den än så ska inte döma dem än hehe. Inte fått någon spårningslänk än heller så vi får se vad det blir för modell. Jag återkopplar så snart jag fått den

Last edited: 21 nov 2023
    poipen gillar detta.
  20. Klurre

Mottagna gillanden:
    859

MINA ENHETER

Var otydlig. 22 mm brett fäste för bandet. Testa ladda ner Google Fitness. Jag vet ej hur den fungerar tyvärr,på klockan.