Xoom för närmare halva priset, 2195kr (endast NU i helgen 27-29 jan)

Diskussion i 'Motorola' startad av chhxon, 27 jan 2012.

1. Minex

Minex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Få mobilt bredband att funka

Ny på det här med tablet,
    hur får man igång mobilt bredband?
    Köpte dealen på telia i helgen, med mobilt bredband kontant.
    Det står ifrån telia att det var bara att sätta i simkortet sen välja webbläsare. Detta funkar ej.
    Har stängt av wifi. Och mobilt nätverk går ej att trycka på under inställningar, är sådära skuggat.
    Måste jag registrera kortet först?
    Tyckte det var lite meckigt att få in simkortet, så tacksam för en beskrivning på det med. Jag har kanske satt in det fel..

2. Kristo

Kristo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Beställde min i lördags. Fick min beställningsbekräftelse men efter det har jag inte hört någonting från Telia.
    Är det någon mer som sitter och väntar utan att ha hört något. Börjar bli lite orolig att det blev något fel med beställningen och man gick miste om kanonerbjudandet :/

3. Lrnflk

Lrnflk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

I luckan du drar ut för att komma åt minneskort- och simkortsplats så finns det plats att lägga ett simkort. Det bör väl inte vara så meckigt?

Rätt många som fått leveransen försenad. Om du är orolig kan du ju alltid prata med kundtjänst eller PM:a Chippen här på forumet.

Kristo gillar detta.
  4. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Starta om plattan efter att du satt i SIM-kortet (alltså en riktigt avstängning och uppstart). Om det fortfarande inte går att komma åt mobila inställningar så har du troligen lyckats sätta SIM kortet fel.

5. ea_umea

ea_umea Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med ljud från medföljande dockan? Verkar som det är glappkontakt vid USB-kontakten... om man ruckar lite på plattan så funkar ljudet en stund.

Sent from my MZ601 using Tapatalk

6. Minex

Minex Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag har startat om den. Men när den startar får jag simkorts error. Så tänkte man kanske skulle aktivera kortet innan de börjar fungera eller nått?

Satt i simkortet med den lila sidan mot framsidan av plattan och simkortets sneda kant uppe till höger.

Hrm... slog ju till på denna dealen för att det var 3g möjlighet..

7. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Du är inte den enda. Jag beställde min redan i fredags och har ännu inte fått hem den. Var i kontakt med Telia i måndags och strax efter samtalet fick jag ett sms med en länk till leveransinformationen. Dock är det enda som står där "Väntar på lagerleverans" och att leveransdatumet är satt till den 6 februari.

8. 121Nilsson

121Nilsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte fått nått heller, beställde i lördags. Kundtjänsten sa att den ska skickas i morgon 3/2.

9. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Vad för appar rekommenderas till studier? Har redan quickoffice pro men tydligen så kan man bara edita och inte skriva i den, vill ha något program typ som office fast till plattan..som också är kompatibel med office på PC.

Edit: nvm jag hittade Polaris Office som finns till ASUS plattorna, fyfan vad bra den är. Om någon vill ha apk så säg till.

Det enda som saknas nu är officiel ICS, visst jag kan roota men ingenting slår stock ICS utan barnsjukdomar. Komigen moto släpp ICS nu ^^

Last edited: 2 feb 2012
  10. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Tänkte bara nämna att jag rootade å kastade in ICS på plattan ikväll. Jag lackade lite på att webbläsaren under 3.2 hackade. Den hackade inte under 3.1 (3.0 provade jag inte med webben). Men nu under ICS så är de helt sinnes.. de är silkesmjukt. Jag ska stressa skiten här å se om jag kan få den kännas trött men just nu är de verkligen en jävligt stor skillnad.

De va sjukt simpelt att få in ICS. Jag kan skriva en kort liten guide för er som är osäkra, om de finns ett önskemål.

Nu ska jag prova Skype å se om de funkar bättre.. å sen ska jag roa mig med att jävlas med alla mina vanliga appar och se vilka som strular å funkar fint.

ChipZ gillar detta.
  11. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Fick även min platta idag!
    Riktigt najs!!
    Men att man inte kan mladda via Usb gjorde mig chockad..
    Ska man behöva dra med sig motorolas klump varje gång :s

Sent from my MZ601 using Tapatalk

12. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Efter ICS uppdateringen så:
    Har provat den senaste Skype ifrån Market. Den funkar utmärkt nu. Den kraschar inte längre och jag blir inte nedkopplad ständigt å jämt. Videosamtal funkar utmärkt också!

Mitt wifi känns rappare och stabilare också. Kanske inbillning men fan vilken skillnad. De är som en ny platta. Den inbyggda kamera appen känns rappare än den någonsin varit. Detta märks både när man ska ta bilder och när man använder Skype video. Jag är ljusare nu än jag va igår (samma ljus i rummet). Kanske är de inbillning men jag tycker den känns vassare.

Ska återgå till testa allt möjligt roligt nu. Återkommer med positivt och negativt snarast. :)

13. mebbe

mebbe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gärna det.. beställt min från USA och kommer väl snart. Har du rootat den först eller finns det en officiell ICS release?

14. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Gärna om du har tid över :) berätta lite om stabiliteten på romen när du har granskat den lite bättre:)

Tror de Xoom's som kommer från USA får ICS via OTA, så kör en systemuppdatering när du får den så lär du få ICS officielt

15. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har nu satt ihop min noobguide. Fråga gärna om du undrar över något steg. :)

Länk: https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=894073

Last edited: 3 feb 2012
    mebbe gillar detta.
  16. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Plockas från lagret, äntligen!

*Tapatalked*

17. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du måste gå in på Telias hemsida -> mobilt bredband -> Kontantkort och registera dig. Ditt mobilnummer står på stora delen av simkortet, ICC-numret på både stora och lilla. Sen ska det bara vara att tuta och köra. Du får en veckas surf när du reggar dig. Sen måste du börja köpa tid.

Du kan bara sätta simkortet på ett sätt. Därav kantfasningen. Du ska med andra ord se kopparytorna när du skjuter in simkortshållaren i xoomen

Minex gillar detta.
  18. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

enkel förklaring som följer fysikens lagar.

Man får ut 5V och extremt lite ström (A) via en USB port - det räcker inte för att ladda en platta som är igång den drar ur batteriet snabbare. Laddare till Xooms (och andra plattor) går på 15V (om jag minns rätt) och ger betydligt högre strömstyrka!

19. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    USB kan inte mata tillräckligt med ström, det är samma sak med alla plattor.

20. delofson

delofson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

USB 2.0 Kan ge upp till 500mA... och 5V. Det ger den massiva effekten av 2.5W. Att våra smartphones ens kan laddas genom USB är ett under i sig (dock tar det ju oftast mer än dubbla tiden jämfört med nädladdaren)

Xoomen ska ha 12V (?) 1.5A.. det är 18W.. Enkel matte säger att det skulle ta väldigt lång tid att ladda via USB då. Så jag är nästan glad att man inte givit oss den möjligheten, skulle latheten ta överhand och man skulle konstant vara grinig över att plattan alltid lider batteritorsk..