Fråga: Xperia Arc S, androidversion?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av LeBron, 2 nov 2012.

  1. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Vilken android version kör denna lur? Samt, tror ni att det är en bra julklapp till flickvännen som vill gillar att fota med sin mobil?
     
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Android 4.0.4 kör den. Kommer inte uppdateras något mer. Kameran är bra men inte den bästa. Xperia P kostar till och med mindre än Arc S och den har dubbla kärnor, 1GB ram osv. Den kommer dessutom att någon gång uppdateras till JB. så köp hellre en sådan. Dessutom ser den bättre ut osv.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
  3. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Så du tror en Xperia P blir bättre till flickvännen istället för en Arc S? Eller finns det någon *ännu bättre* i samma prisklass? :) Den röda såg riktigt läcker ut!
     
  4. Zee

    Zee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Arc s har väldigt begränsat utrymme för appinstallationer, typ 200 mb. Köp inte.

    Sent from my LT18i using Tapatalk
     
    LeBron gillar detta.
  5. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Xperia S finns också som kostar under 3000 kr. Då får du lite större skärm med mycket högre upplösning. Kameran är grym men ändå inte. Xperia S drar batteri som fan och kameran är känslig för dåliga ljusförhållanden. Beror på vad man vill ha men Xperia P i röd färg är att rekommendera :-). Detta är iofs vad Sony har att erbjuda, finns säkert andra märken som erbjuder liknande. På http://www.androidenheter.se finns en köpguide typ. Där fyller du i olika kriterier som t.ex. pris, skärmstorlek osv och så får du fram alla som matchar dina kriterier.

    Skickat från Sony Xperia S (ICS 4.0.4)
     
    LeBron gillar detta.
  6. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Då står det alltså mellan P och J, enda kraven är att det ska gå och spela Smurf village och andra liknande spel samt fota! :) Får man be om råd igen? :)
     
  7. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar dig att köpa en android med minst 1Gb ram. Då funkar nog vilken lur du än väljer.

    Sent from my Sony ray running ICS 4.0.4