xperia avtive-bluetooth-dator

Diskussion i 'Xperia active' startad av montpleas, 20 jan 2012.

  1. montpleas

    montpleas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har en xperia active som jag vill ansluta via bluetooth till min dator, en sony vaio, bärbar...

    enheterna hittar varandra, men datorn hittar inte xperians drivrutiner.
    jag undrar vad dessa finns??

    datorn hittar inte drivrutinerna, inte jag heller... är inte den vassaste kniven i lådan när det handlar om mobiltelefoni o datorer.

    vart kan jag hämta drivrutinerna t min xperia active? måste man gå tillbaka till butiken där man köpte telefonen, eller hur ska jag få bukt med detta??

    jag har läst att det är fler än jag som har samma problem med telefonernas drivrutiner, fastän de inte har en active.
    någon som vet vart jag hittar drivrutinerna? finns de i min lur någonstans, vart isåfall? eller om de går att hämta dem, isåfall vart??
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    För bluetooth behövs inga telefonspecifika drivrutiner vad jag känner till. Däremot behöver du en drivrutin till din dators BT chip då Windows egen BT drivrutin saknar mångra profiler (t.ex för ljud). Vet du vad tillverkaren av BT chipet heter, så kan du ladda ner allt du behöver på tillverkarens hemsida (Broadcom är en vanlig leverantör av BT chip).
     
    montpleas gillar detta.