Xperia Ray Pris

Diskussion i 'Xperia ray' startad av Swesnow, 9 aug 2011.

  1. jn84

    jn84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ray kostade ca 3339:- på netonnet för bara någon vecka sedan eller lite mer, nu 3139:-. På cdon kan man få den för 3079:- i skrivandets stund. Ungefär hur mycket kommer den sjunka i pris inom de närmsta månaderna? Hur länge är det lönt att vänta?

    För just i dagsläget tycker jag inte telefonen känns prisvärd, speciellt med tanke på att telefonen varken har hdmi eller riktig blixt. Dessutom kostar arc i dagsläget endast 3490:- på netonnet. Prisskillnaden mellan dessa behöver bli större innan man vill slå till, känns det som.
     
    Last edited: 23 sept 2011
  2. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Personligen så ser jag noll nytta med hdmi och arc är för mig en tegelsten (hustrun har en). För mig är ray en helt optimal jobb telefon, du har en telefon som slinker ner i fickan utan att ta nämnvärd plats. Den har en bra och skarp skärm, med swype så skriver du lätt även i stående. Batteriet klarar med lätthet en arbetsdag plus kväll. I övrigt så är det motsvarande telefon minus bloat spelet golf, vilket gör mig glad. Så jag hade nog köpt den även om den kostat mera än en arc. Bara för att den är mindre så måste den inte vara billigare.
     
  3. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 808

    MINA ENHETER

    Vem köper sin mob på phonehouse...?
     
  4. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vem köper sin mobil? Har ni abbonnemang redan? för Fri Surf i 2 år är kärlek.. 399:- i månaden i 18 månader (6 månader bjuder telenor på). Och jag uppgraderar från HTC Hero.. vilket alla har sagt är ljusår ifrån varandra... skillnaden kommer vara dag och natt.. längtar tills jag får min (Nu är det helg så vänta tills måndag eller tisdag (Buuhuuu)
     
  5. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det finns dem som gör... och sen finns det dem som handlar på Dustin, NoN, Media Markt etc...

    Jag har själv handlat på The Phone House åtskilliga gånger. Alltid blivit trevligt bemött, därav har jag fortsatt handla där. Kanske lite dyrare än andra bara...
     
  6. Razzr

    Razzr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Media markt har den för 2990:- nu
     
  7. erak

    erak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    De som inte vill betala mer på avbetalning.
    Med mitt abonnemang betalar jag ca 150 kr/mån, 1GB data. Skulle jag göra som du hade slutkostnaden för mobilen blivit 3582 kr. Då betalar jag hellre 600 kr mindre.
     
  8. sfy

    sfy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte min för 3100:- på ElGiganten (Collect@store). Hade alla färger i lager trots att andra hade slut på vissa. Min bästa abonnemangskombo är Tele2 Netto (12kr/mån 19öre/min till alla nät, 0.79kr uppkoppling). kompletterar med ett surfabb för 89kr/mån 3GB datatrafik. Eftersom jag inte ringer och SMS-ar mycket hamnar mina räkningar på under 150kr/mån vilket är helt ok. Tycker det är sjukt med alla som betalar över 3-400kr/mån för sina abonnemang, men men...
     
  9. драган

    драган Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    La 3099:- på katshing. Kör halebop hallå plus:
    0,99:- / öppningsavgift
    0,19:-/min alla
    3000 fria sms hela världen
    5GB surf
    199:-/månad för att jag köpte det med en x10 mini pro, annars 149:-/månad.
     
  10. ludwign

    ludwign Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har (haft) Tele2 "snackis" 24mån
    Fast 19:-
    Surf 59:- (1gb)
    Samtal, sms, 19öre (öppningsavgift 79öre)

    Men kommer nu byta till Telia "mobil prata på surf" pga ljudkvaliten då jag prioriterar den (orkar inte utveckla, googla så ser ni)
    Fast 98:- (inkl. surf 1gb/mån)
    Samtal, sms, 29öre (öppningsavgift 79öre)

    Betalar då för en olåst Ray 2263 + 250 kr i adminavgift till telia.
     
  11. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Kul att se att folk klagar på priserna på nya telefoner i fall där butikerna faktiskt BETALAR dig för att du köper den av dem. Skrattretande.

    Så illa är det. Telefoner är numer butikernas främsta konkurrensmedel och mängder med butiker säljer dem till förlust, några som är "dyra" säljer dem till plus-minus noll och de som enligt Er är otroligt och vidrigt dyra kanske har någon hundralapps marginal över på telefonen.

    Börja gnäll på kläder, där har de marginaler att ta av.

    Suck.
     
    Last edited: 28 sept 2011
  12. slobo

    slobo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha, snacka om att överreagera. Grief har ju helt rätt i sitt resonemang. Folk är förbannat bortskämda med helt sjukt låga priser.
     
  13. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Jag ska köpa mig en Ray nästa vecka. Antagligen från CDON via internet (billigast och säkrast imo), men vill helst köpa fysiskt i butik så att jag inte behöver vänta på att posten ska leverera den till min dörr.

    Hur är priserna i exempelvis Media Markt (som står ju inte med på prisjakt)?
     
  14. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Varför inte gå till en fackhandlare som KAN telefonerna de säljer? Media Markt är ett skämt på de flesta plan. Okunniga säljare och otroligt ignorant personal om det krånglar...
     
  15. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag åkte runt alla större kedjor innan jag köpte min vi beställning via webhallen och hämta den i Solna. Den helgen kosta den 3990 på Media Markt i Barkarby och 3480 nått på Siba rakt över gatan... Jag kommentera att de var dyra och säljaren såg ut som ett frågetecken... Men detta var för 2 helger sen.

    Hur som ingen av kedjorna hade den färg jag ville ha så det vart webhallen, fick vänta 2 dagar extra men fick luren 350 billigare och MW600 250 billigare Klart värt 600 spänn att vänta 2 dagar.
     
  16. jn84

    jn84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2011
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Svårt att vara bortskämd om man ej känner till att det är det, eller? :) Annars förstår jag inte problemet riktigt, inte sett annat än folk som reagerat efter hur saker och ting faktiskt förhåller sig, tror inte någon är medvetet bortskämd. Men inga konstigheter alls med utgångspriserna, absolut inte. Sen kan ju vissa produkter upplevas som "dyra" jämfört med hur andra är prissatta, trots allt.
     
    Last edited: 5 okt 2011
  17. hej

    hej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Samsung A3
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Jag köpte sambons Xperia Ray på Elgiganten för ca 3059 kr. Gjorde en beställning på nätet, hämtade ut i butik (collect store)- då får man webbpriset.
     
  18. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    För att mobiltelefonen inte blir sämre beroende på i vilken affär jag köper den i.

    Ahapp, jag köpte min på NetOnNet. Snabbt, enkelt och billigt. :cool:
     
  19. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Köpte min på Elgiganten. 3055:- enl. internetpris.
     
  20. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Är du säker på det? Många återförsäljare envisas ju med att bara erbjuda 1 års garanti på produkten och kunden får vända sig själv till tillverkaren för att få ut den tvååriga, exempelvis Media Markt och Elgiganten. Det är ju helt klart sämre.

    Det förutsätter ju dessutom att du tillhör den förtvivlade lilla minoritet som inte är helt oteknisk och inte förstår hur telefonen fungerar, utan belastar fysiska butiker ett par veckor med korkade frågor om produkten man köpt "billigt" på nätet.

    Ja, jag har utvecklat ett förakt för "folk" :P