Xperia Ray - Unlockin bootloader

Discussion in 'Xperia ray' started by mosbricka86, Sep 6, 2011.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo precis så har jag gjort och får fortfarande inget blått ljus så jag antar att det inte räcker med att flasha ny mjukvara på brandad lur för att kunna låsa upp...

2. damagee

damagee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja då har jag suttit uppe hela gårdagskvällen för att försöka att låsa upp bootloadern men icke. Det jag har kommit fram till är att har man köpt en brandad lur så går det inte att låsa upp bootloadern oavsett vad man gör.
    Jag i min enfald trodde att om jag flashar om mjukvaran till nordic eller annan så är inte luren brandad längre och då borde det gå att låsa upp bootloadern men inte det går heller. Den förblir brandad.
    Det i sin tur som givetvis var meningen från början var att roota luren men som sagt icke, där sket man i det blå skåpet. Dock är det en fördal att flasha om luren tycker jag för det blir skillnad i min mening. Inget trams bloatware och den rullar på lite bättre måste sägas samt att framtida OTA lär dyka upp lika snabbt som till andra och detta väntande från "tre helvetet" som i mitt fall inte är nödvändigt...

Så om det finns någon som undrar så:
    Brandad lur-låst bootloader
    Flasha ny mjukvara-obrandad lur
    Obrandad lur-fortfarande låst booloader-no root

Hoppas jag har riktigt fel men tyvärr tror jag inte det!