Tips: Xperia S appar som funkar med xperia arc/arc S

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av dragontrumpetare, 4 mar 2012.

1. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tycker det är lite konstigt att tipset om XPERIA S funktioner i arc/arc S inte kommit in någonstans i den här tråden? Jag har som sagt installerat på min arc S (root krävs inte ens) dessa XPERIA S appar:
    Ny klock-widget
    Ny Väder-widget
    XPERIA NXT-launcher
    XPERIA NXT-musikspelare + Widget
    Ny widget för att slå på/stänga ner wifi/BT/m.m.
    Ny widget för foto & videovisning
    XPERIA NXT-kalender
    Nytt Live Wallpaper

Och detta löste några av mina problem faktiskt. Testade även att installera nya Timescape-widgets, men de fungerade inte riktigt topp. Men många funktioner i XPERIA S funkar alltså i våra Xperia arc S, och troligen även i andra 2011 lurar. Har hört att Xperia X10 inte haft lika lätt.

Jag är inte så haj på hur man tipsar om andra trådar, eller så. Om någon vet hur man gör, så kan ni hjälpa till. Möjligen kanske min tråd platsar i utvecklings avdelningen för arc?

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag laddade ner några apk'er från Xperia S och testade men fick varken väderwidgeten eller klockan att fungera. Går de bara tillsammans med launchern?

Förresten, kan du slänga upp länken till alla apker du har installerat?

Last edited: 4 mar 2012
  3. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja, jag tror du måste ha launchern också, även widgetpicker.apk tror jag krävdes. Nya launchern skiljer sig inte sådär jättemycket vad jag kan märka. Ny hemskärmsindikator och genomskinlig docka är det jag sett bara.

Edit:

Nya kalkylatorn fungerar också, dock försvinner den vid ominstallation

Nya dialern fungerar! Tyvärr inte så smart som jag hoppades, den söker inte på namn i listan, utan bara numren. Men det är ändå en stor förbättring mot den gamla!

Väckarklocka/timer/tidtagarur/världstid fungerar också. Grymt bra jämfört med förra. Den byter dock inte ut den gamla se de andra nyheterna gör. Den gamla väckarklockan finns kvar, vilket ställde till med problem för beautiful widgets där jag inte kunde lägga in den nya som adress för tiden. Fick byta till Android weather för att det skulle bli rätt.

Edit 2:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1448552

Där finns en hel del. Jag hittade grejer nån annanstans först, och det är från det paketet jag installerat det mesta. Men tangentbordet tog jag härifrån, det funkar också!

Jag har alltså packat upp filen man laddar ner och sen valt de apk:er jag velat installera. Vet inte om det är därför jag inte får nya låsskärmen och conversations att fungera. Inte heller nya timescape lirar för mig, än.

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag hittade en annan tråd på xda med alla apk's extraherade från en Sony NXT-build. Kan länka när jag sitter vid datorn.

Conversations fungerade för mig men det gick inte att skicka mms så jag avinstallerade direkt. Browser fungerade inte heller, och inte lockscreen.

Skitbra med den nya klockan, på tiden att man har alarm, timer och stoppur i ett. Nya dialern blev jag lite besviken på, precis som föregående talare berättade så söker den fortfarande inte på namn. Nya kalendern var väl sådär.

Hur är nya tangentbordet?

Edit: Här är länken http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1515640

5. AtEase

AtEase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

I nya tangentbordet har smileys fått en egen knapp, och punkt/kommatecken har flyttat upp till "förslagslisten" ovanför tangenterna, som i tex SwiftKey. Man får alltså trycka på förvalt ord, eller mellanslag så har man kommatecken, punkt, utropstecken, frågetecken och bindestreck i den listen högst upp. Funkar väl lika bra som innan i stort sett, kräver lite tillvänjning bara. Fördelen är ju att smileys är snabbare att komma åt nu.

Sen är utseendet lite annorlunda, känns som att det är lite mindre tangenter, men då istället lite mer plats emellan.

Tycker att swipe-funktionen är lite snabbare också.

Detta är bara en gissning, men jag anar nog att det förutspår lite bättre vilket ord man vill skriva.

Vad gäller att conversations och lock screen inte funkar så kanske det kan bero på att, i den tråden jag länkade till ovan, man ska flasha in hela paketet med flashtool? Jag har ju bara plockat intressanta apk:er.

Jag får inte nya timescape att funka, inte oändlighetsvyn heller. Det som är bra är att alla uppdateringar går att avinstallera utan problem! Tex nya timescape ligger som separata appar i "alla-listan" medan en den andra blir avinstallerbara uppdateringar till befintliga funktioner. Så det är bara att testa! :)

Nya kalkylatorn försvinner, för mig, vid omstart. Skrev fel ovan.