Xperia S eller samsung gS2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av zyzz, 3 jun 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Snowman

Snowman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

HEhe jag var också o kände på dessa två igår och jag tycker motsatsen.

SXS känns extremt billig och jag förstår inte hur man kan sätta ett så fult bakstycke på en telefon som denna.

När man jämförde skärmarna sida vid sida med S2 med full Brightness så var det grym skillnad till S2:s fördel.

Det kändes verkligen inte som att S2an var äldre än SXS men det tar emot att köpa en telefon som är över 1 år gammal.

Självklart respekterar jag de som tycker annorlunda men detta var mitt intryck.

2. encore

encore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

haha där ser man!
    Men tog aldrig dessa två sida vid sida. Och jag håller med dig att det tar emot att köpa en 1års gammal telefon, oavsett hur bra den är.

Ska nog kolla hos en polare på s2:an , för här i affären var det väldigt dåligt batteri så var inte högsta prestanda.

3. Snowman

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja gör det, jag säger inte att sxs är dålig men för mig hade valet lungt varit S2 dels på grund av att den är mycket skönare att hålla i handen men framförallt för skärmen. sxs såg urtvättad ut i jämförelse sen kan det såklart vara en smaksak(vad man föredrar).

Har läst lite om folk som påstår att sxs kanakar en del vilket jag faktiskt mycket väl skulle kunna tänka mig med tanke på att deras telefoner känns oftast ganska plastiga. Min flickvän har en SonyEricsson Arc S som enligt mig är snyggare men även den känns väldigt plastig dock så knakar iallafall inte den telefonen något.

4. encore

encore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp. Testade S2 idag igen och kommer beställa den nu vilken dag som helst.
    Och eftersom de båda e så lika så blev avgörandet formen, avsevärt mycket skönare att hålla i. Även lås-upp knappen sitter mycket bättre. S2 är mer formad som en telefon jag är van med och tycker det är bra. Medans sxs är mer avlång.

Och ja, skärmen är mycket bättre när man får testa någons egna, i affären har det varit så många o pillat på den innan (och kanske fixat med inställningar osv).

5. Mint

Mint Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Du kommer bli nöjd! Hade Xperia s innan och nu en galaxy s2! Tycker Galaxyn är mycket skönare mobil!

6. donuts

donuts Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236

MINA ENHETER

vad du än gör köp dig inte en sony xperia s, jag har enbart haft problem med den. Jag köpte mobilen i slutet av mars och jag har använt mig av mobilen under cirka 8 dagar under en period på 3 månader. Jag har skickat in den totalt tre gånger nu, byggkvaliten på sony är under all kritik. Marjotiten av de flesta mobiler som finns att köpa idag håller högre kvalitet på skalet.

7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Man märker ju tydligt att smak är olika. Det kan vara en nackdel att köpa en ung telefon också. Xperia S har många medfödda problem, som troligen inte kommer förekomma bland marknadens exemplar om några månader till. Men bra att tänka på är att servicen varit bemötande i Xperias fall.
    Så jag tycker inte ni ska känna ångest att köpa en nya gammal telefon.. Om ni förstår vad jag menar? Bästa är att ni tycker den håller standard efter behovet, känns bra i handen och för ögat.

Sen vill jag tillägga att jag tycker att Arc S är den snyggaste smartphone på marknaden :) oavsett vilken ni väljer tror jag ni blir nöjda. Bara om design och form får veto och inte ålder på lanseringen får för mycket inflytande. För vad betyder det egentligen? En väldigt ung telefon kan istället ha en mer negativ betydelse, om man tänker efter. Hoppas jag varit till hjälp så att mitt engagemang inte vart till spillo.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

8. Snowman

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det man får göra och som inte jag gjort är helt enkelt att titta på hårdvaru spacen och se så att även om det är en äldre modell så hänger den fortfarande med. Att bara bläddra lite i menyerna och anse att det inte laggar något nämnvärt säger egentligen inte så mycket om hårdvaran längre.

Förövrigt håller jag med om att SE Arc S är någon av de snyggaste telefonerna på marknaden. Visst är den plastig men den är ändå härlig att hålla i när den är så tunn som den är.

Jämför man Arc med S2an så har arc något högre upplösning på mindre skärm(marginellt) och har något snabbare CPU dock singelcore. Annars vinner S2:an på så gott som allt annat.

Jämför man Nexus med S2an så har de samma CPU och ram minne men Nexus har ganska mycket högre upplösning och större skärm. S2:an har mer megapixels på kamerna. Så även om S2an är mycket äldre så håller den god takt med Nexus som är ganska mycket nyare.

Efter att jämfört dessa så känns det faktiskt som att S2an fortfarande håller måtten, lite märkligt ändå att det inte hänt mer på den tiden. Man upplever att det går extremt snabbt fram men de e troligen så som tillverkarna vill att man ska uppleva det.

http://geekaphone.com/compare/Samsung-GALAXY-Nexus-vs-Samsung-Galaxy-S-II(se längst ner)

9. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ja. Men det är också sant att utvecklingen går fort. 1 år är fort om du tänker dig S2 till S3. Men man har väl fått uppfattningen att det kommer nytt och utvecklat varje kvartal. Det må så vara när man tittar mellan alla tillverkare. Däremot har nu Samsung varit i framkant vad håller smartphones och varit före sina konkurrenter när det kommer till Galaxy S2. Jag tror dock på bekostnad av att deras mellantelefoner inte riktigt är bland de rekommenderade. Där har vi istället många Sony Ericsson och HTC. Det var först i början av året då det kom rättvärdiga konkurrenter mot S2. Xperia S och One X, som råkar bli klassen vassare. Vet inte hur Sensation står mot S2 vad gäller lanseringsdatum. De verkar vara rätt lika.

Upplösning på en skärm då om jag ska snyggt flyta tillbaka till topic... Upplösningen på en sådan liten skärm handlar inte så mycket om upplevd skärpa. Kan dock underlätta uppladdning av högupplösta material och kan ge mer information på en yta.

Men om Xperia S ska ge lika mycket information på en sida som min Asus transformer blir det väldigt litet. Ibland slipper man zooma med en högupplösskärm, ibland behöver man och slipper istället på en lägre upplöst skärm. Hög upplösning drar också mer batteri :)

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

10. Mr_Svahn

Mr_Svahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Räcker en SGS2 för mig tro? Jag byter från en "übersnabb" ZTE Blade då jag tröttnat på att den laggar nåt groteskt vad man än gör (menyerna, webbläsare, spel you name it - den laggar).

Om jag tecknar mig för Halebop Rubbet i 24 mån så kostar en SGS2 1900:- vilket känns överkomligt :) Polaren har en SGS2 som jag provat och den känns riktigt bra men frågan är om jag kommer jag känna mig dumsnål då jag inte satsade på en SGS3 istället? :O

11. Snowman

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det beror helt på din kassa, räcker pengarna enbart till SGS2 så är det inget annat val.

Men 24 mån låter som ett dumt val, marknaden går snabbt och risken är stor att du vill ha ny telefon om 1 år hur otroligt det än kan låta nu.

Sen verkar det som att man inte får någon nämnvärd subutionering av telefonen när man köper abb nu förtiden. Räknar man på det så brukar total summan bli dyrare.

Visst man kan välja ett abb som kostar 400 kr / mån men i de flesta fall räcker ett abb som kostar kanske 60-80 kr / mån resten får man se som avbetalning på telefonen.

SGS2 är inte dålig men att ha den i 2 år till när den redan har 1 år på nacken känns riskabelt. 1 år brukar annars vara ett bra riktmärke.

Mr_Svahn gillar detta.
  12. Mr_Svahn

Mr_Svahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det finns pengar till en SGS3 men jag kan inte riktigt motivera de pengarna då det känns som ett en billigare S2 skulle funka precis lika bra. Det jag vill ha är en mobil som inte laggar i menyerna, den ska kunna spela upp youtube och spel utan lagg samt den ska vara hyffsat snabb när man surfar. Inget av det här klarar min ZTE Blade av :(

Eftersom att jag inte gör några monstergrejer så vet jag inte om jag kommer behöva en SGS3 :)

Det jag tänkte var att betala 1920:- kontant för en SGS2 och teckna mig för Halebop Rubbet i 24 månader, på så vis är det bara att byta mobil nästa sommar (eller när jag nu känner att en SGS2 inte räcker till).

13. Snowman

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

SGS2 räcker säkert långt, faktum är att den ligger i klass med många andra mobiltelefon släppt på senare tid(vad jag förstått). 250 kr / mån låter inte så dumt om du nu verkligen kommer använda allt det du får för det priset. Om du inte gör det så får du kolla billigare abb och se vad prisskillnaderna blir.

Vad jag kan se så är det iallafall ingen avbetalning på telefonen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.