Problem: Xperia S equalizer fungerar ej

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Hedlund_90, 23 jul 2012.

1. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Dåligt av Spotify att inte ha en egen när de flesta 3e parts spelare har det. Spotify är ju knappast kända för att ge oss Android användare en bra app för deras tjänst, även om de har bättrat sig på senaste tiden.

Ja Android fanns då också även om det inte hade slagit igonom som nu, hade Symbian varit så bra som du säger varför är det ett döende os som blivit totalt krossat av iOS och Android?

Sent from my Xperia S

2. Crille79

Crille79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja du har en poäng med att Nokia har problem...tror det beror på många saker, dels att dom har många sämre telefoner som är billiga som folk köpt för att dom inte haft råd och sen varit missnöjda sen den här hysterin med iphone...har blivit nån sorts grupptryck att äga en iphone, hur kass den än är..som en sekt...och sen "dom andra" som är anti iphone måste hävda sej med nåt annat och Andriod var väl på uppgång just då och folk nappade som en sorts motståndsrörelse och alla nya mobiltillverkare som LG, HTC, Samsung osv som itne hade eget operativsystem var tvunget att köpa det utifrån, och givetvis inte från Apple och Nokia kanske itne ville dela med sej heller alt. fick ge sej för Andriod, vad vet jag..och då fick ju alla anti-Apple användare Android autmatioskt när dom vill visa sej självständiga nog att köpa telefoner från dessa nya tillverkare...och tror därför det är Apple vs Android nu och Nokia hamnade i skymundan...än idag gör Nokia massor med skittelefoner typ dom här nya Lumia modellerna så dom biter sej själv i svansen tyvärr...N8´an e one of a kind...uppföljare N9 var mkt sämre...klart att kunderna sviker..och deras operativsystem finns ju itne på andra ställen än i telefonerna så folk vet ju itne hur det funkar...jaja, Im back to my Symbian phones soon!

3. s-flow

s-flow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag en Xperia S men det borde väl vara lika med Acro.

Senaste uppdateringen av Spotify ger tillgång till Equalizer och mer ljudförbättringar därtill, denna fungerar utmärkt.

Öppna Spotify, menyn, settings, audio effects.

Var noga med att avinstallera ev. tidigare installerade EQ's (annars kan jag tänka mig att det blir problem av typen du beskriver).

Självklart håller du telefonen uppdaterad med senaste programvaran från Sony.

Lycka till!

Last edited: 10 sept 2012
  4. Bullerskaft

Bullerskaft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet kvarstår. Kan dock konstatera att problemet inte har varit spotifyappen.

Dels så är den inbyggda equalizern av dålig kvalitet, sen om du installerar en alternativ equalizer så havererar den när du rör volymen.

Med gingerbread fungerade detta utmärkt med bra ljud m.m.

Så den enda slutsats jag kan dra av detta är att det finns en bugg i Sonys ics som behöver rättas till.

5. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag har ICS på min Xperia S och har justerat Equalizern när jag använder Spotify, för mig fungerar det jättebra. :)

6. Bullerskaft

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antar att du använder den inbyggda.

7. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

ja, det gör jag. Jag tycker att den inbyggda är rätt bra faktiskt.

8. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Funkar som det ska för mig med. Både genom Spotify samt Walkman-appen.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

9. Bullerskaft

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dunkade in Poweramp och med den funkar det??!

Testar jag samma låt i walkmanappen så sunkar sig ljudet.