Tänkte bara berätta hur det gick med min självspruckna Xperia V.
Sony provtryckte den minst 3 ggr och konstaterade att den tog in vatten de första 2 gångerna, därefter rengjorde de luckorna och fick bort lite mikroskopiskt damm för efter det tog den inte in vatten längre. Riktigt dåligt att den tar in vatten med luckorna ordentligt stängda! Det syntes inget på indikatorerna i luckorna heller men det spelade ingen roll enligt Sony. Uruselt!
Pga detta gällde inte garantin. Den var inlämnad dels för den spruckna skärmen men även för att kameralinsen immade igen.
Telecare bytte dock ut kameran på garantin ändå eftersom den trots allt hade ett urprungligt fel. Ytan var "bubblig". Det såg ut som att det översta lagret var dåligt påsatt, ungefär som ett dåligt påsatt displayskydd.
Nu har jag beställt en ny skärm från Hong Kong för 385kr
Ebay
Trots att Sony inte trodde på mig att skärmen sprack av sig själv och trots att mobilen tar in vatten med luckorna ordentligt stängda har jag införskaffat en... Sony Xperia ZR.
Jag har endast haft Sony/SE/Ericsson sedan år 2000, hade en Nokia före dess. De senaste åren har jag avverkat X10 Mini Pro, Xperia Arc, Xperia V och nu Xperia ZR. Jag har aldrig haft problem tidigare, ingen mobil har någonsin gått sönder utan jag har bytt när man har känt att man vill byta

Så därför får Sony en ny chans men om det blir något nytt idiotiskt fel som inte går på garantin blir det aldrig mer en Sony.
P.s. Inte för att det var något fel på Xperia V men det är ändå ett lyft att byta till en ZR, dels är kameraknappen oumbärlig, displayen är större (samma upplösning dock) och den är snabbare

Click to expand...