Problem: xperia v total död

Diskussion i 'Xperia V' startad av grodan99, 16 dec 2012.

  1. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Åkte på en sprucken skärm och död touch igår jag med. Befinner mig dock utomlands så det är lite svårt att fixa den vart jag är, tror inte att den säljs i landet jag befinner mig i. Tur att jag hade med mig min gamla ray som backup telefon.

    Skickat från min ST18i via Tapatalk 2
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Får jag fråga vart din spricka startade?
    Min började i hålet precis vid högtalaren och spred sig neråt.
    Samma sak för dig?
     
  3. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Säker på att det är en spricka?
    Trodde själv att jag hade en precis under högtalaren när du skrev det men pillade bort mitt splitterskydd och det fanns ingen spricka där under på min.
    Såg ut som en repa fast den var lite upphöjd till skillnad mot övriga report så var lätt att lura sig.
     
  4. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Inte från högtalaren, snett över det övre vänstra hörnet.

    Skickat från min ST18i via Tapatalk 2
     
  5. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Jag är 99% säker på att det var en spricka, men inte 100.
    Telefonen är dock skickad på reparation, och jag sa till dom att om dom inte fixar de så kommer jag reklamera den. Att ha telefonen i fickan bara och tar upp den efter 3 timmar och då fungerar inte touchen samt en spricka i displayen tycker jag en telefon skall tåla.
    Har tidigare spräckt displayer men då för att jag tappat dem i golvet eller likande och då är det ju mitt eget fel.
    Var utomhus och det var några minusgrader men de tycker jag även en nyare telefon skall klara av
     
  6. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    817
    Mottagna gillanden:
    336

    MINA ENHETER

    Blev kontaktad av Sony igår och tydligen hävdar dom att jag har orsakat sprickan i skärmen.
    Lagom kul, trodde att en telefon skulle hålla för att vara i fickan men icke.
    Kommer få betala för att få de reparerad sen blir det till att sälja den för jag kommer inte riskera att den går sönder igen.

    Sen hävdar dom att touchen inte fungerar som följd av att displayen har spruckit och inget annat är fel trots att jag påpekat till dem att flera uppenbarligen har haft likande probelm. Blir irriterad när en tillverkare inte tar bättre hand om sina kunder.
    Synd för Sony eftersom de var min första Sony/sonyericsson på ett tag men kommer inte köpa fler av deras produkter i fortsättningen
     
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag lider av beslutsångest här måste jag säga... ville ha nexus 4 men verkar lida av en jävla massa problem med sprickor helt random och har dessutom sett det hända på jobbet när min granne satt och det knäppte till när den låg på bordet och baksidan sprack. och nu sneglade jag på en Z men är skeptisk till sony överlag....

    Får väl bli en note 2 ist då... suck