grabbar en snabb fråga bara.. För att få 3G att funka med JPK måste man inte slå in några siffror sen klockslag sen typ ring upp?`kan någon hjälpa mig vad det är man slår in isf.. MVH. Adis
Det stämmer tyvärr - jag försökte editera gps.conf men se det gick inte alls det... Men detta lilla problem fixar säkert någon snart. Ett annat litet problem är att jag får svaret "CSC unknown" efter #*1234# Troligtvis beroende på att jag inte flashade med 512 pit-filen (utan behöll det gamla 803 utan att formatera om). Men telefonen fungerar utomordentligt bra ändå... so far so good! P.S. Ominstallation med 512 pit löste detta lilla problem.
Proceduren spelar ingen roll, det blir ju inte bra med versionskonflikter och viss mjukvara som inte fungerar som den ska, problem och problem.
Du måste lägga till en åtkomstpunkt under mobila nätverk/åtkomstpunktnamn. Via nedan tråd kan du hitta några aktuella AP-inställningar: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=28 Efter att ha lagt till en punkt eller två, så behövde jag slå på och av datauppkopplingen för att den skulle sätta igång.
Tack, men jag hittade det o gjorde det förut fick det att funka..Nu återstår det att fixa svenska tangentbord fan..fett störande med att inte ha å ä ö
Ladda ned scandinavian keyboard från market, glöm inte svenska dictionary. Har kört med den tidigare och nu kommer den än mer väl till pass :-) Men man får ställa in språket flera gånger. Installerade den först och ändrade språk i inställningarna, sedan när jag gick för att skriva ett sms så hade den bytt till norska helt plötsligt, så då fick jag ändra på språket igen, och nu är det svenskt tangentbord.
Den här ROM:en känns riktigt bra tycker jag! Än så länge iallafall. Någon som kört lagfix? Tycker den känns såpass bra ändå, så jag avvaktar nog med att köra det... Eeh, scratch that. Höll in Home-knappen, valde task manager. Då låste sig telefonen, vibrerade några gånger, innan den gjorde någon "mini-omstart". Nu är den igång igen... Idéer? Det är alltså Doc Rambone's ROM jag kör... mini...
Edit Hade glömt att ställa in av tang.bord som inmatningsmetod: ) Jag får det jnte att fungera har ändrat i installningar men jag har bara det rngelska missar jag att byta nagonstans?
La in denna igår. har inte hunnit testa så mycket, men har hittat en liten bugg. I kontakt listan saknas g,o,x ute till höger i men det gör inte så mycket. Flash funkar fint, iofs bara kollat på aftonbladet tv men det funkade fint. Läste igenom hela den 46 sidor långa tråden på xda innan. och man får mounta system med read rättigheter om man vill ändra där skriv i terminal editor su mount -o remount,rw /system men det får man gör om vid varje omstart. Har lagt in svensk swype och det funkar fint. Och rootat och installerat bussybox. Men det går inte att aterställa sms och samtals logg med mybackup. Står att den inte har skriv rettigheter, skummt. Men lbstest menyn verkar inte funka på denna??? Ny kod??? Stod på xda att vissa hade fått KOR som produkt kod. Har inte kollat min ännu, någon som fått KOR?
Här har jag beskrivit hur man ska göra. Funkar både för JPH och JPK https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=20918
Har nu testat lite mer, kan inte radera system appar. är det någon annan mapp man ska ge rw rättigheter? Appbrains fast webb installer funkar inte
mount -o remount,rw /system tror jag funkar. Kunde iallafall flytta nano till /system/bin och till /system/xbin från /sdcard. Verker funka både med Connectbot och ADB.
Har kört denna nu sen releasen och är riktigt nöjd, det som stör mig dock är market som visar 5-6 apps av samma app men i olika språk, detta är den första froyo fw'n jag kört.. är det flera som har samma problem?