Fråga: XZ2 Compact beställd. Lite frågor....

Diskussion i 'Xperia XZ2 Compact' startad av stingfoot, 24 nov 2018.

1. stingfoot

stingfoot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Ni som äger XZ2 Compact, skulle ni ha lust att ge lite snabba svar på dessa frågor:

1. Jag kommer från en Huwaei Honor 8, tror ni jag kommer tycka att Compactenär för liten? Har velat ha en mindre telefon men samtidigt har man ju vant sig. Någon som ångrat sig direkt? Har ju varit och kollat på den och jag gillar verkligen modellen, men funderar på om jag tänkt fel och borde lagt lite mer pengar på en P20 Pro - eller så... #ambivalens

2. Hur är ljudet i högtalarna? Har fått lite olika uppfattning där, men tyvärr inte haft möjlighet att lyssna själv. Skräpigt ljud tror jag att jag läste någonstans, "dåligt" ljud någon annanstans, samt att ljudet tagits upp som en bra egenskap i ett annat test. Det är stereoljud, väl? Är det någon bas...alltså...hm...som Apple lyckats få till lite i Iphone SE exempelvis? Eller bas och bas... lite "fylligare lägre toner", snarare.

3. Något som ni VERKLIGEN uppskattat sedan ni började använda telefonen?

4: Någon som verkligen skulle fått er att tänka två gånger innan man slog till, något som ni VERKLIGEN INTE uppskattat med telefonen?

Blir intressant detta, tack på förhand. Köptes ju för ca 3500kr nu på Black Friday, så det känns lite vilket som att det är ett bra köp, men vill ändå kolla med er innan förpackningen anländer, bryts osv (ej öppet köp som vi vet på mobiler / Elgiganten).

Btw - Ha en bra helg! :D

2. pernils94231

pernils94231 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    384
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Bra pris.
    En smidig telefon bra storlek lite tjock men ligger bra i handen och går att använda med en hand, tyngden ger en bra och gedigen känsla.
    Senaste Android senast säkerhetspatch (9.x November)
    2. Front Stereo ljud nu är jag ingen ungdom och har ganska dålig hörsel, kollar mycket på Youtube och SVT och upplever att ljudet är bra. Musik är ju alltid bättre i hörlurar det följde med usb C till 3.5 mm plugg, finns köpa så att man ladda och lyssna på 3.5 mm samtidigt.
    3. Man behöver ingen handväska för att alltid ha den med. Liten, Rapp och snabba uppdateringar.
    Sony UI är i mitt tycke bäst, rent och skruvar inte om en massa original funktioner.
    4. Saknar trådlös laddning.

Detta är en grov samman fattning av vad jag och flera användare sagt om xz2c men ingen är under 40 och varken spelar eller använder som musik källa.