(
Edit: När jag skrev inlägget så jämförde jag Youtube Music och Spotify och missade helt att du jämförde med Google Play Music.
Jag låter inlägget stå kvar ändå då det kanske är intressant för någon annan.)
Det var en del faktorer att fundera kring där.
Om vi tex tar den om att gå in på en artist så tycker jag att det är lätt att gå in på en artist och bläddra bland albumen och hitta liknande artister med hjälp av Youtube musics förslag på liknande artister osv. Det står även information om artisterna när jag snabbkollade några jag gillar nu. Album, singlar, spellistor artisterna är med i, topplista på låtar, artistförslag på andra artister man kanske gillar, videoförslagen, artistradion, den omedelbara blandaknappen osv, jag gillar Youtube Music bättre än Spotify vad gäller detta. Men vilket UI man föredrar är som ofta märks på diskussioner här på swedroid en väldigt individuell sak, och ofta handlar det ju om vilket UI man först vant sig med. När hjärnans invanda mönster sedan krockar med någonting annorlunda så brukar frustration uppstå.
Vad gäller "discover weekly" som jag själv använde jättemycket så tycker jag att "din mix" funkar bra som ersättare.
Jag gillar utbudet av spellistor på Youtube Music men det lär väl också vara otroligt individuellt, och jag håller med om att man med Youtube Music får använda sökmotorn mer än vad man klickar sig fram via kategorier osv, men jag antar att det litegrann är googles grej att förlita sig på sökmotorn.
Vad gäller synkningen så har du säkert rätt, jag kör bara från mobilen eller android tv själv så har ingen egen erfarenhet av något annat. Jag vet inte hur det funkar när man kör Youtube Music via browsern på sin dator? Jag ska nog testa det framöver bara för nyfikenheten skull.
Ja vad gäller sorteringen i spellistor så har Youtube Music bara "nyaste först", "nyaste sist" eller "manuell" så där är Spotify helt klart vassare!
Click to expand...