Fråga: Z Ultra, Nexus 7 2013 eller G Pad 8.3?

Diskussion i 'Xperia Z Ultra - Allmänt' startad av Wanuvas, 14 dec 2013.

  1. Wanuvas

    Wanuvas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, sitter och försöker komma fram till vad som blir bäst för mig nu när det kommit Google Play Editions av Z Ultra och G Pad 8.3 (jag utgår ofc från att det snart går att flasha in "vanilla" på de vanliga versionerna). Jag hade precis bestämt mig för en Nexus 7 2013 som ersättare till min Note 10.1 när nyheten om GPE kom så det ställde till det rejält för mig. ;)

    Jag är fullt medveten om att jag jämför en mobiltelefon med två surfplattor men jag ser Z Ultran som det bästa av två världar, kanske...

    Lite frågor till er med Z Ultran:
    Hur upplever ni batteritiden när ni använder den som man använder en surfplatta, mycket surf, mycket Youtube och Netflix (jag spelar knappt något alls, dock)?

    Hur tar ni med er den ut på stan, till jobbet/skolan, etc? Väska eller kanske innerfickan på jacka/kavaj?

    Känner ni någon gång att det hade varit bättre med en mindre mobil? Någon specifik situation?

    Hur är ljusstyrkan på den utomhus? Jag har läst att den inte är jättebra och det är ganska viktigt för mig. Min Note 10.1 har helt sinnessjukt bra ljusstyrka på max, jag kör alltid 100% ljusstyrka på mobiler men Note:n går jag i princip aldrig över 30%. Det gör nästan ont i ögonen vid max när det är en vit bakgrund...

    Har ni slutat använda surfplattor (om ni hade sådana innan ni köpte Z Ultran) och gör allt på mobilen istället?

    Något specifikt jag bör tänka på?

    Jag vore mycket tacksam för så detaljerade svar som möjligt!
     
    Last edited: 14 dec 2013