Z3 för 2400 kr vid nytecknande abb?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av DeLux, 12 dec 2014.

  1. DeLux

    DeLux Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Halebop har ringt 3 gånger på 1,5 veckor nu och vill binda om mitt abonnemang eftersom det har löpt ut.
    Idag har jag Halebop Rubbet för 249 kr/mån. De vill att jag skaffar nya Halebop rubbet för 269 kr/mån istället men att jag får behålla de 4 GB surf jag har idag i stället för 3 GB som egentligen ingår i nya Rubbet.
    Surfen är inte så viktig för mig eftersom jag oftast kopplar upp mig mot mitt WiFi hemma om jag ska ladda ner nått osv. 600 samtal som ingår i månaden är nog kanske vad jag ringer på ett år...
    MEN, för 100 kr extra i månaden om jag binder upp mig på 24 mån så får jag även en Sony Z3 + några hörlurar. Det blir alltså 2400 kr för den vilket måste anses vara ett klipp? Jag kan ju också välja att betala den kontant på en gång.
    Sitter idag med en Samsung S3 som börjar ge upp snart tror jag så jag har varit inte på att byta telefon men hade egentligen tänkt att vänta tills efter nyår och se vilka telefoner som kommer ut då.

    Det som gör mig lite tveksam är allt negativt jag läst om kameran och hur lätt de repas. Jag har små barn och det blir telefonen som får agera kamera oftast. Därför känns det trist att när jag väl skaffar en ny telefon så blir det än som inte håller måttet vad gäller foto.
    Sedan vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om storleken. Jag har tyckt att min S3:a har varit utmärkt i storlek och fruns Z1C i minsta laget. Spontant när jag klämde och kände på Z3:an förut så tyckte jag att den var stooor, men det kanske bara är en vanesak?

    Kom gärna med synpunkter. Ska jag vara kall och avvakta tills det släpps andra telefoner och se om det kan bli någon bra deal på dem i stället? Jag är väldigt kluven.
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vänta hellre. För mycket fel på Z3 för att kunna garantera att du får en hel telefon. Självspräckande glas är det största felet med luren och det är kvar sen Z2-tiden.
     
  3. SMASHerano

    SMASHerano Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2014
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Sony har dessutom enligt mig ett riktigt fult gränssnitt - förvisso enkelt att fixa för de som vet och kan :) Jag skulle med andra ord också väntat/avstått.