Zealz GK802 Quad Core Android Mini PC för 675 kr

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av knutars, 14 dec 2012.

  1. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Testa BS Player FREE som mediaspelare.

    PS. Posta i mer lämplig tråd eller skapa en ny nästa gång så att det inte blir allt för kaotiskt. De tekniska modellnumren är tillräckligt lika på alla dessa stickor för att man ska blanda ihop dem även under sitt mest spiknyktra tillstånd :-)
     
    Last edited: 21 jan 2013
  2. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag hittade ett klipp på youtube som visa att GK802 prestera sämre trotts att den har en Quad-core mot mk808 Dual-core?

    Skulle uppskattas om du ville testa detta själv, för detta gör mig lite tveksam om det är värt att köpa en GK802.

    http://www.youtube.com/watch?v=Lo-2ITkoY4Y
    (spola fram till dom sista 10 sek för att bara se resultatet)
     
    Last edited: 21 jan 2013
  3. Jonetan

    Jonetan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  4. Gravius

    Gravius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska inte denna tråd flyttas till Google tv:s?

    Har haft en mk808 som kraschat och köpte en GK802 och testat den lite under en vecka, har en bra känsla för den. Wifin ger fullt utslag, på 808:an fick jag köra trådat för att kunna köra nästan överhuvudtaget nånting fast en accesspunkt är ca 50cm ifrån. Nån som vet varför inte spotify stödjer denna enhet, som det står i playmarket?

    Andreas jag har gått in i filen du beskriver men fattar inte vart jag ska ändra till bsplayer free? Det är ju massa spelare uppradade i den filen även BSplayerfree, hittar inte vart det står "default player".

    <<
     
    Last edited: 28 jan 2013
  5. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag uppgraderade till nyaste programvaran (http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewtopic.php?f=51&t=1001) och då spelar den Spotify utan problem. Dock så tycker jag att enheten blev bra mycket segare när jag uppgraderade.

    Wifin är ju inte någon höjdare heller på denna enhet. Jag har den en halv meter från min router och då funkar det hyggligt. När jag testade hos en polare ungefär 5 meter ifrån hans router så var det knappt så att den ville fungera alls. Att spela upp filmer på te x Netflix blev då som att kolla på en väldigt dålig VHS-rip vilket gör att det knappast är att rekommendera. Helst ska man nog köra denna trådad och då tar det bort lite av charmen och nyttan som jag ser det.

    I övrigt så gillar jag verkligen tänket med dessa prylar och får de ett år till på sig att lära sig att bygga dem och anpassa mjukvaran kommer de nog att bli riktigt användbara.
     
  6. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jo det vore tacksamt om nån kunde ordna.

    Jag sitter inte vid stickan just nu men det ändrar man mot bottnen av filen, efter det att de olika stödda spelarna listats.
     
  7. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Hmm det har jag inte märkt. Har du rensat/nollställt den efter att du uppdaterade?

    Jag har min sticka ca 1.5-2m ifrån routern. Den hänger bakom TV och skyms även av ett hörn på en vägg. Det funkar helt ok. Kan det vara routern som spökar också?

    Håller med. Om nåt år kommer de nog vara riktigt grymma och säkert byggas in i TV-apparaterna så småningom. De här stickorna är lite mer på hobbynivå just nu men klart roliga :-)
     
  8. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tänkte bara meddela att jag bytt ut det interna SanDisk-minneskortet på 8GB (Class 4) mot ett SanDisk Mobile Ultra 16GB (Class 10). Efter att ha skrivit denna image till minneskortet förstorade jag "sdcard"-partitionen så att den fyller hela kortet.

    Stickan är påtaligt mycket snabbare vid exempelvis app-installationer och känns lite rappare i bytet mellan appar (har dock inte benchmarkat).
     
    farbror_fester gillar detta.
  9. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Detta ska jag testa! Ska också testa att nollställa den igen för det glömde jag nog när jag gjorde uppdateringen. Tack för tipsen! Har du några fler så säg gärna till :)
     
  10. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ok :-)

    Jag har märkt att pekaren ofta blir lite släpig när man är på skrivbordet med "stock launchern" Startbild och att stickan känns seg. Tidigare testade jag två alternativa launchers (Apex och ADW) men de förvärrade bara upplevelsen tyckte jag. Av en ren slump testade jag Holo Launcher HD igår och gränssnittet känns faktiskt mycket rappare än Startbild. Att den även går att konfigurera så att den passar en TV-sticka med hög upplösning bättre är såklart även det ett stort plus.

    Holo Launcher HD rekommenderas varmt m a o!
     
  11. radze

    radze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som har haft nå problem med Netflix?
    laddade ner och testade men den visar bara error 13001 eller någonting.
    kör med nyaste uppdatering med root
     
  12. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Har någon med framgång kopplat in ett Logitech Wireless Touch Keyboard K400 (Nordisk) till GK802? Vilka tgb använder ni och hur tycker ni att det fungerar? Tacksam för svar.
     
  13. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag har ett relativt gammalt Deltaco TB-225 som funkar fint tillsammans med appen External Keyboard Helper. Lite slumpartat vilka multimediaknappar som känns igen i Android dock.

    En kompis till mig har ett K400 kopplat till GK802. Ska se om han kan dela med sig av sina erfarenheter.
     
  14. Gravius

    Gravius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen Andreas :)
    Ang. min förra fråga så hade jag bara inte kollat längst ner, men innan jag hann ändra kom officiella XBMC häromdagen, som jag kör med.

    Idag testade jag att lägga in deadhp1 senaste firmware på ett 16gb klass 6 no name micro-sd kort. Men jag får ingen kontakt med nån mus(provat två) jag har beställt ett som du nämner Sandisk16-klass10 för att testa.
    Vilket program använde du när du förstorade sdcard partitionen?
     
    Last edited: 3 feb 2013
  15. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 298
    Mottagna gillanden:
    3 265

    MINA ENHETER

  16. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    1300 kr? Lycka till. Inte för att den inte är värd det men hen får två enheter för samma pris i Hong Kong.
     
  17. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 298
    Mottagna gillanden:
    3 265

    MINA ENHETER

    Jo visst är priset ett annat om man köper den i HKG / Kina. Men då smiter man från momsen (med din beräkning) och har i praktiken ingen garanti då det kostar mer att skicka tillbaka produkten än att köpa en ny ;)
     
  18. Andreas

    Andreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    gparted i Linux ;)
     
  19. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Exakt vad täcker er garanti då jag betalar dubbla priset hos er? Ni beskriver 'öppen källkod' (mycket bra) så innebär det att er garanti gäller om den brickas då jag själv ändrar, och installerar Ubuntu eller en ny ROM?
    Kan du förklara lite och ge några tydliga exempel på hur er garanti fungerar så att vi förstår varför vi ska betala dubbla priset hos er?
    Här är ett projekt som jag är intresserad av och nyfiken om hur er garanti täcker eventuella problem:
    http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewtopic.php?t=1270
     
    Last edited: 4 feb 2013
  20. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 298
    Mottagna gillanden:
    3 265

    MINA ENHETER

    Vi / Jag är medveten om att produkterna kan trilskas. Och att de delvis är entusiast produkter, därav räknar vi med att de som köper produkten vet vad de köper. Vilket även betyder i våra ögon att de vet vad de gör om de vill ändra något. Är vi medvetna om att produkten kan bli softbrickas (t.ex MK802 III / MK802 IIIS Bluetooth) som oftas kan lösas genom att göra en recovery så tar vi hand om alla sådana problem.

    För vår del så är det alltså helt okej att installera t.ex ubuntu som du länkar. I det här fallet om man tittar på instruktionerna så är den unbrickable om man inte gör något väldigt konstigt. Skulle det gå fel och man inte får igång ubuntu och har missat att säkerhetskopiera originalpartionen skulle vi hjälpa till genom att hjälpas åt att hitta återställningsinstruktioner. Tycker köparen att det är för problematiskt så kan hen skicka tillbaka den till oss och vi skulle ordna det.

    Mvh