Zealz GK802 Quad Core Android Mini PC för 675 kr

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av knutars, 14 dec 2012.

  1. jlunse

    jlunse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Kanske ger jag mig in i det Ubuntu-spåret och vet att ni kommer ta hand om eventuella problem. Låter riktigt bra. Ska fundera lite.
     
  2. Gravius

    Gravius Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu testat med ett SanDisk Mobile Ultra 16GB och lagt in den nyaste firmwaren här http://www.armtvtech.com/armtvtechforum/viewtopic.php?f=51&t=1113. Men den är inte stabil, låser sig ibland, hittar inte min fly mouse mele f10 (http://www.aliexpress.com/item/Mele...er-three-in-one-for-android-TV/582628817.html). Är det ej möjligt i 4.0 att använda mjukvarutangentbordet? Jag kan ej ändra till det från fysisk. Problemet jag får är när jag kör en usb-hubb för att köra en RJ45 adapter så när jag skriver med det fysiska så hänger den sig i en tangenttryckning typ n-nnnnnnnnnnnnnnnn.
     
  3. bossesand

    bossesand Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tangenbord och mus detektering, + releaser

    Jag har en GK802 sticka, efter min senaste uppdatering till 18 Jan rootad release så lyckades jag installera netflix och konfigurera både trådlöst nätverk och netflix och använde ett HP tangentbord.

    Sedan så tog det helt enkelt slut :-), Efter en omstart så har jag en enda gång lyckats detektera tangetbord eller mus. Då blir det inte mycket gjort...

    Har någon en aning om hur man skall lyckas få igång mus eller tangentbord igen?

    Jag har provat lite blandade tbord och möss, lite HP/compaq + Logitech och nonames, inget får jag att fungera.
    Har även provat lite olika images.

    Jag provade till och med en fräsh distribution för ett annat kort med samma processor:
    http://boundarydevices.com/i-mx6-images-for-branch-r13-4-1/ men den imagen hängde sig efter de 5 pingvinerna , men eftersom den är rätt ny och baserar sig på något nyligen släppt av Freescale, så kanske det kommer en nyare release från zealz snart.
    Jag kan ju alltid hoppas...

    Så finns det någon android kung här?
    Jag har rätt bra linux kunskaper men inte ned på drivrutins nivåen, och inte så mycket Android kunskap.

    MVH Bosse
     
  4. Danzou

    Danzou Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ni som har problem med tangentbord osv. Byt usb-kabel och kör med en vägg usb adapter på 5v 2.1A.

    Den micro-usb som följde med ska tydligen inte leverera nog mycket kräm.

    Det va de som löste problemet för mig iaf.
     
  5. my05

    my05 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    hmmm,

    jag kör ett Logitech K400 wireless kbd och har aldrig haft problem faktiskt....
     
  6. joker1976

    joker1976 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2012
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xioami Redmi 4x Global
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Vernee Thor
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Asus/Google Nexus 7 2013
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Chuwi Hi8
    ROM:
    Stock
    Vilka Launchers kör ni med på er sticka. Jag började köra TV Box Launcher i går, och den verkar helt ok. Att Androids gränssnitt och de flesta appar inte på långa vägar är anpassade för såna här produkter märks ju rätt fort.

    Någon som har tips på bra browser förresten? Chrome verkar inte gå att installera på min Zealz GK802

    Angående tangentbord så använder jag Roxcore Mediatrack Gizmo som fungerar perfekt, förutom att trackballen nu gett upp, dock inom garantitiden så borde få ett nytt på Kjell & Co.
     
  7. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    TV Box Launcher var nytt för mig; ska testas. Jag kör enbart Firefox pga tillägg så som Adblock och Lastpass. Jag har samma tgb som du men trivs inte alls med styrkulan; den har för dålig respons så pekaren släpar efter.
     
  8. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Fixar denna sticka XMBC? Samt kan man streama i 1080p?
     
  9. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    XBMC finns som Android-app och den fungerar för 1080. Du förlorar dock funktionalitet via TV:ns fjärrkontroll och måste styra GK802 via separat fjärr.
     
  10. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Tack, men kan jag styra med min telefon? (android)
     
  11. knutars

    knutars Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag har inte min GK802 här men jag tror du kan hämta en app för fjärrkontroll av XBMC. Själv har jag gått över till PLEX.