Mycket att gilla med den. Men när de initiala erbjudanden har gått ut hur många köper den? Asus känns lite passiva på den fronten. De borde få till något avtal med en telefonoperatör. Typ T-Mobile i USA. Som ett företag från Taiwan borde det vara lättare än ett Kina märke. I Sverige är det samma sak. Sony finns tillgängligt via alla telefonoperatör men Asus på ingen.
Tråkigt att hypen inte är större, jämför tex med Nothing Phones forum där den allmänna tråden har drygt 25 sidor. För mig personligen så är Z9 nästan allt jag vill ha som en spirituell uppföljare till Pixel 5 Tänk om Z9 också hade haft Micro-SD och trådlös laddning!
Haha, ja, men ASUS är inte så bra på marknadsföring. De är lite stelbenta verkar det som. Kommer i vilket fall bli mycket spännande att höra vad folk tycker om telefonen.
Ja...och tyvärr ingen bra relation med operatörerna då ingen av dem varken marknadsför eller ser ut att sällja mobilen Så den lär inte sälja mycket i Sverige tyvärr, får hoppas på andra marknader :/
Och mycket tråkigt att telefonen egentligen bara får 1 stor uppgradering, o med att den precis släpps innan Android 13 så kommer den bara få Android 14 också vilket är mycket tråkigt med tanke på priset enligt mig
Ja, det är lite tråkigt, samtidigt ingen deal-breaker för mig då Android äntligen känns moget, det finns inget i Android 13 som jag är speciellt exalterad över utöver nya Bluetooth LE audio. Lyckas man vårda operatörsrelationerna i andra marknader så kan Z9 sälja ganska bra, då lär vi se flier än 2 större uppdateringar.
Förra året så lanserades flip samtidigt som den lilla, så om det hade kommit någon skulle jag tippa på att den hade lanserats igår också
Om det var åtminstone 3 år hade jag nog köpt den direkt. Chromeplattan ser ju ganska rolig ut också. Med det sagt så tvivlar jag på att jag kommer behålla mobilen mer än 2 år så kanske blir ett köp ändå.
Ja i o med att t.ex. Samsung A52s, som släpptes förra året och som ofta kostar runt 3500 (icke rabatterat pris är runt 4400-4800 hos t.ex Webhallen, Netonnet och Elgiganten) får 3 Android uppgraderingar (12,13 och 14) samt 4 års säkerhetsuppdateringar så är Asus policy mycket tråkigt sett till priset. Hade kunnat acceptera den mer om telefonen kostat ungefär som Samsungen men inte när man begär norr om 8000 för telefonen ba dum tss
Uppdateringarna spelar mindre roll med Asus, efter ett par år är stödet på xda etc viktigare för att hålla liv i mobilen
Lyssnat på lite reviews och blir lite besviken på att det inte är en bättre kamerasensor än i t.ex. nothing (1). De har samma sensor. :-/
Men bättre processor + gimbal. det borde speciellt märkas när man tar bilder i miljöer med dåligt ljus. Men framförallt så har ASUS lyckas få in ett nästan lika stort batteri som Nothing Phone 1 i ett mycket mindre/lättare chassi, dessutom med ett mer krävande SoC.
Batteritiden ser riktigt bra ut, läst om 8-10 timmar skärm på i flera tester Asus Zenfone 9 battery test: mini body, Pro Max battery endurance
Håller med! Många bra saker med telefonen och det är första ggn på länge jag känner riktigt sug efter ny telefon. Men hade hoppats på lite bättre sensor än mid-range "med lite tweaks".
Förhandsboka och sälj Chromebooken för runt 2k så blir den helt plöstligt inte så mycket dyrare än en mid-ranger