ZenPad 8.0 uppgradera RAM

Diskussion i 'ASUS' startad av ThomasZenuity, 1 jul 2017.

  1. ThomasZenuity

    ThomasZenuity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har varianten med endast 1Gbg och har märkt den kan vara lite seg och oresponsiv.
    Kan detta bero på ram minne i minsta laget?

    Kan den uppgraderas med mer minne?


    Mvh
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Asus har en ganska kraftigt modifierad variant av Android vilket brukar betyda högre användning av RAM redan från start. Det i kombination med dåligt optimerade uppdateringar och lite ram från början kan många leda till att systemet slöar ner sig.

    Det är i mitt tycke alltid en god idé att testa göra en fabriksåterställning och börja om från början då slöhet även kan orsakas av dåliga appar i kombination med det jag nämnde tidigare.
    Om den fortfarande är seg efter återställning så finns det inte direkt nåt man kan göra åt saken utan att göra djupdykning och kolla ifall det finns nån custom rom lösning tillgänglig.

    Ram uppgradering kan gå att utföra till vissa enheter..men det är i Kina. Så jag tycker inte det ens är ett alternativ med tanke på kostnader för detta i förhållande till vad plattan är värd.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det är tyvärr inte som på en PC, att du kan öppna upp enheten och installera en extra RAM-modul. Minnet sitter fastlött på moderkortet och även om det i vissa fall är möjligt att löda på en extra minnesmodul eller byta ut befintliga, så är det inget man gör i första taget.