Sparken borde klara av en 5-10% övervikt, även i dessa farter.
Nåt fel är det. Man får bara hoppas att detta inte är ett konstruktionsfel, utan ett "må-ex".
Den delen är hyffsat robust och borde inte räknas in i de svaga länkar på sparken.
för min del håller jag koll på (med ca 1-4 veckors mellanrum):
1: de 6 bultar som håller styrstången fast i bottenplatta (att de inte har lossnat)
2: att bottenplatta inte har sprickor (vickar låååångsamt styrstången fram o tillbaka o kollar bottenplattans rörelse - den ska inte lyfta sig)
3: fästen (4+1+1 bultar) för "bakhjulet" (4 för bakgaffel, 1 för stötdämpare , 1 under)
4: bakre stötdämpare inte har skruvat ur sig
5: skruvar av "kragen" som döljer "ändan" på styrstången och kollar att inga skador finns där.
6: Bulten som håller framgaffel o framfjäder inte skruvar ujr sig (det ska inte finnas mellanrum (befintligt litet mellanrum ska inte öka) mellan styrstången o den röda damasken
Last edited: Jun 15, 2020