ZTE Blade 1499 kr hos Comviq.......

Diskussion i 'Blade' startad av Swe, 19 nov 2010.

  1. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    När ni skriver Tele2/Comviq-butik, står det då Tele2/Comviq som det står Telia på deras butiker eller är det lokala återförsäljare typ Curres Tele?
     
  2. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Det står Tele2 på deras butiker.
     
  3. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Till ololizoz

    ololizoz: Är du säkert att Telia säljer med LCD skärm? Jag var i telia butik i Skärholmen och när jag frågade dem om mobilen har Amoled skärm, svarade de JA: Men nu säger du att Telia säljer LCD skärm, isåfall ljuger dem för sina kunder och det är lika bra att jag köper Comviq butik.
     
  4. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag är 101% säker på att dom säljer med LCD.
     
  5. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Till ooskar

    ooskar; Jag brukar också smsa mycket och vill surfa. Så LCD skärm är mycket bättre dvs ljusare. Enligt länken utube som du skickade till mig så var LCD skärmen ljusare medan Amoled skärm var mörkare. Då kan jag förstå hur det blir när man surfar, läser hemsidor och smsar då blir tydligare att se medan mörkare blir det svårare att både se och läsa. TAck för tipset. Men funkar trådlöst internet och undrar om du internet abonnemang när du surfar el? Enligt Comviq butiken vill säljare anteckna en abonnemang då jag skulle få frisurf och betala 299kr varje i 24månaden el. ta en annan abonnemang där jag skulle betala 89kr i månaden och det ingick frisurf och fri samtal inom tele2. Men då måste jag köpa mobilen kontant 1500kr.
     
  6. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ololizoz

    ololizoz; Tack för ditt svar. Nu går jag raka vägen till Comviq butik och köper mobilen. Men jag undrar några saker: Funkar mobilen med trådlöst internet, smsa, ljudet/högtalaren? Jag har läst några forum att det inte funkar med trådlöst internet, att det är svårt att smsa, att ljudet hörs dåligt när man ringer till någon likaså lyssna på musik. Vore bra om du kunde svara dessa frågor.
     
  7. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag har Telenor Kontant Messa Mera med fri surf. 3000 sms per månad, 99 öre öppningsavgift, 29 öre per minut till alla. Fri surf 1 Mbit kostar 69 kr i månaden. Jag laddar 200 och klarar mig fint på det.
     
  8. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag har inga som helst problem. Det finns dock ett problem med original-ROM'en och det är att WiFi'n inte återansluter. T.ex tänk dig att du ansluter till WiFi hemma. Sen går du till en kompis där ditt WiFi inte har täckning. Sen när du kommer tillbaka till ditt hus så måste du manuellt gå in och ansluta till nätverket. Detta kan dock fixas med appen 'Blade WiFi Fix' som finns på Market. Volymen är dock lite låg.
     
  9. e1m1

    e1m1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar på att beställa mig en blade, men blir inte klok på alternativen för kontantkort. Jag har redan comviq kontant, och vill fortsätta använda detta numret, men de enda alternativen är nytt nummer eller behålla gammalt nummer från en annan operatör!?

    Har skickat fråga till supporten, men de är sega. Någon som löst detta?
     
  10. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Välj nytt nummer så får du ett Comviq kontant du kan slänga i papperskorgen när du får mobilen ;)
     
    e1m1 gillar detta.
  11. ooskar

    ooskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    iPad Air 2
    Fick min telefon idag, och kunde hämta ut den efter lite trubbel... Ringde supporten för att kolla läget och fick reda på att luren fanns på mitt uthämtningsställe, men att jag skulle få ett sms så jag kan hämta ut den senare. Inget sms, så jag ringde tillbaka och efter lite om och men fick jag tillslut kolliid (trots att dom inte delar ut det över telefon) av den trevliga damen på andra sidan :)

    Imorrn verkar det som att det kommer en avi dock, när jag sökte på postens hemsida.

    Telefonen verkar fungera som den ska utan glapp i luckan osv osv. Men det visar sig väl med tiden om det är något annat krångel :P
     
  12. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ska köpa mobilen ZTE Blade imorgon hos Tele2

    Hej, nu är det bestämt att jag ska köpa mobilen imorgon hos Comviq butiken. Jag orkar inte vänta. Jag var hos Telia butiken idag och jag kollade ZTE blade, det stod på deras skärm att det är TFT och inte Amoled skärm. Jag kollade Comviq butiken om mobilen men där stod det bara Touch. Men är ni säkra på att Comviq/Tele2 butiker säljer LCD skärm och inte TFT skärm? Jag funderar också på utöka minneskortet till 4GB men annars följer det med 2gb. Men vart någonstans ska man spara apparna, minneskortet el?
    Men är det nåt jag bör tänka på inför imorgon när jag ska köpa mobilen? Jag ska även köpa skärmskydd, större minneskort 4gb och troligen väska/skal till mobilen om jag får ihop pengar. Sen funderar jag på ha mobilbredband s.k Smallsurf som innebär att man betalar 29kr i månaden med 200Mb. Annars finns det en annan mobilsurf som har 1GB MB och man betalar 89kr i månaden.

    Jag undrar oxå en sista sak; Vad är det för skillnad mellan ZTE BLade och Orange San Francisco? Eller är det samma mobil?

    TAck för er svar
     
  13. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Med dessa funderingar skulle jag nog vänta en dag extra med att samla info.

    För det första: läs tråden om minneskort och handla det via nätet då butiker är ap-dyra! Gäller nog tillbehör så som skydd.

    TFT och LCD är väl samma sak numera.

    Kolla upp abbonemang mer noga! Jag kör Telia upp till 25 eller vad det heter med surftillägg.

    Under 100:- månaden för någon Gb och 3k sms. Endast öppningsavgift till Telia.

    Men det är om du är under 25 eller som i mitt fall, studerande.

    OSF är samma mobil men med massa skit inlagt.
     
  14. zoddan

    zoddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min blade idag, känns helt ok med tanke på priset :)

    Edit: Blev lite nyfiken på en sak, Det står nämligen "3G+" i baren höst upp, Vad står + et för?
    Har inte sett det på någon annan. Samt hittar inget om det när jag googlade.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  15. Ero

    Ero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS
    Info:
    Jobbtelefon
    Har fått hem en avi nu från Brightpoint och det är dessa som verkar skicka ut telefon :)
     
  16. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    3G+ tänds på min när jag sätter igång web-surfandet. Vad jag förstår så betyder 3g+ detsamma som ett H (hspda high-speed downlink package)
     
  17. Star

    Star Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vart någonstans sparas Appar?

    Är det någon som vet vart någonstans apparna sparas när man laddar ner appar, tex är det i telefonminnet el minneskortet? Och hur många appar kan man ha i mobilen? Funderar på utöka minneskortet till 4gb, vet inte om det är en bra ide. Ni som köpte mobilen från Comviq butiken, vad följde med mobil paketet? En kille som jobbar i Comviq i Stockholm sa till mig att det inte följer någon microSD och minneskort, stämmer det? Och laddaren, funkar det i Sverige el?
     
  18. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Om du inte byter ROM så sparas alla installationer på interna minnet på telefonen.
    Hur många appar du får plats med beror ju mera på hur stora dem är.
    Tex angrybirds tar upp ca 12mb. Men de flesta är mkt mindre än så tycker jag.

    2gb följer med telefonen, både hos telia och comviq.
    Laddaren fungerar i sverige.
    Om 2gb räcker beror ju på om du tycker om att tex lyssna på musik osv.
    Du kan ju prova med medföljande först och byta till större om du märker att det inte räcker.
     
  19. Wang

    Wang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lustigt. Får upp både "3G+" ikonen och "H" ikonen när jag är ute och surfar på 3G nätet.

    Apparna sparas i telefonminnet. Men du kan uppgradera din Blade till android 2.2 (den har android 2.1 när du köper den) och kan då få alternativet att flytta dina apps till minneskortet.

    I Bladen har du dryga 100 mb internet minne till dit förfogande. Apparna jag kör kan vara från några tiotals kilobyte till 1.5 MB. Så det beror på vad för apps du installerar.

    Jag köpte min blade från Comviq och fick ett 2GB minneskort med. Laddaren funkar så som den ska.
    Funderar du på att köpa ett nytt minneskort rekommenderar jag dig att läsa den här tråden: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=26436 eftersom blade tenderar att avvisa vissa kort.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  20. Wang

    Wang Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Verkar som om du hann före mig ;)