ZTE Blade 1499 kr hos Comviq.......

Diskussion i 'Blade' startad av Swe, 19 nov 2010.

1. Swe

Swe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja, när får de den i lager?

När de får den i lager, hinner du beställa och få leverans innan posten går på jul och nyårslov?

När du får den efter mellandagarna så måste du, snål som du är, skicka tillbaka den för att du redan beställt en till, då du även vill spara de 99 kr som comviq sänker priset med i mellandagarna.

När du har låst upp den, och du får problem, ska du skicka in telefonen och beroende på avtal betala avgiften som det egentligen skulle ha kostat att låsa upp den, vilket de kommer fakturera dig innan de ens rör telefonen. Har du låst upp innan ett år, så har du begått avtalsbrott och de kommer att krångla med dig, säkert vill de att du ska betala någon sorts kompensationsavgift.

Om inte gratis upplåsningsalternativet fungerar längre, så kan du räkna med en 50 kr för en kod.

När du får problem med luren, ska du skicka in den till det svarta fåret, vänta 3 månader på att anovo byter ut den emot ett annat reparerat och nedsölat demo ex, istället för att gå till någon av telias butiker få en ny direkt, eller i alla fall någon rolig ersättningstelefon under tiden den är på lagning?

Comviq skickar med ett kontantkort och registrerar dig, din adress och nummret på eniro, hitta.se osv.

Med comviq sparar du någon hundralapp beroende på vad frakten blir, men är det värt det. Idag får man knappt en lunch eller biobiljett för de pengarna.

Telialuren kan ju köpas löst, utan kontantkort och borde vara olåst.

Bara mina 50 öre. :)

Last edited: 22 nov 2010
  2. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Ovisshet

Man kan ju undra hur eniga försäljarna på Tele2/Comviq är om specifikationerna på denna lur, då de inte ens vet att de ska sälja den, detta fick jag i mail idag på fm som svar på frågan när Comviq kan tänkas leverera ZTE Blade:

"Vi har i dagsläget ingen information om eller när vi kommer att sälja den mobiltelefon du efterfrågar. Du hittar de telefoner vi erbjuder till kontantkort via vår webbutik https://www.comviq.se/webbutik.

Har du frågor ring gärna på 0772-21 21 21

Vi hörs!

Comviq"

3. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Hej,

Min är köpt i England. Läste nånstans att man inte producerade AMOLED-skärmar längre och skulle istället bytas ut med LCD. Antar att när den tiden kommer så sker det även i England.
    Finns det nåt sätt att ta reda på vilken skärm man har?

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Skulle gissa på att du kan se det med blotta ögat, har aldrig haft en AMOLED-skärm på någon enhet förut men det måste det vara på min då svart är helt svart och färgerna är riktigt skarpa (ibland lite onaturliga), jämför jag med min laptop (lcd) rakt av som visserligen är 3 år gammal så är det rejäl skillnad.

Släck ner hela rummet och dra igång någon mörk film på skärmen, syns ganska tydligt skulle jag gissa på.

5. Lokf

Lokf Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    256

MINA ENHETER

Specifikationer

En fråga om det här med olika specifikationer/skärmar på ZTE:

Kan det inte vara så att Orange i England har satt up kravspecifikationer på hur deras San Francisco ska levereras och vara bestyckad med för olika specifikationer?
    Och att nu Telias/Comviqs inköpare har andra kravspecifikationer när den istället heter ZTE Blade?
    San Francisco är kanske ett varumärke för Orange?
    Bara en tanke som slog mig.

6. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Hej,
    ska testa!
    Skulle dock föredra att ha det svart på vitt om det är AMOLED eller ej. :)
    Vilket fall som helst är jag nöjd med skärmen. Har på lägsta styrkan hela tiden ändå superbild.

7. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Hur man ser att man har AMOLED eller LCD har tagits upp i en annan tråd - https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=340416&postcount=19

Jag har en Orange men är helt omöjligt (för mig) att se vad det är för skärm utan nån lupp/förstoringsglas så har inte kollat ännu. Farsan har dock använt förstoring och sett att han hade AMOLED på sin. Och då jag köpte dom samtidigt (förra helgen) kan jag ju misstänka att jag har det med. Hur som helst är skärmen jäkligt bra!

8. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Har tagit med förstorningsglas.
    Verkar som om det är LCD? Ser inte alls färgerna som AMOLED-bilden.
    Jag skrev nåt i meddelandefönstret.
    Hmm, konstigt. Finns det något annat sätt? Tycker att det borde stå i specen.

@ mannyb - hur vet du att du har AMOLED-skärm?

9. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=gUF4dLVdFKc

Syns ganska tydligt på denna jämförelse amoled vs superlcd. Gissningsvis är den slcd minst lika bra på all fronter som en lcd som skulle sitta i en blade. Jag förespråkar inte amoled på några sätt och vis, den har absolut sina brister jämfört med lcd-tekniken också, så det beror helt och hållet på vad man prioriterar.

10. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

"Bring up a black screen, with a black image or one of those screen testing apps that show different colours.

On a black screen, it will be dead black, no backlight on an AMOLED screen. There will be a glow from the backlight on a LCD/SCLD screen."

Hittade texten ovan på modaco.

Laddade ner display checker på market. I ett mörkt rum visas det lite backlight från svarta färgen. Vet ej om det är ljuset från knapparna som lyser samtidigt eller nåt jag inbillar mig för att jag vill ha en AMOLED-skärm. Försöker göra likadan check som han gjorde ovan på youtubelänken.

Nån som har en bra film?

EDIT:
    Kollade lite youtubeklipp bland annat http://www.youtube.com/watch?v=gGbef19UrzY
    Svårt att se skillnad då man inte har nåt att jämföra med. Men jag får inte den gråa lysande bakgrunden som testet visade.

Last edited: 22 nov 2010
  11. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Skulle verkligen gissa på att du har en amoled, mig veterligen har inte orange sålt några med lcd alls än?

Tror färger åt det röda hållet är de som kan bli mest onaturliga. Drog precis igång ett klipp med flyers hockey och orange på deras dräkter blir verkligen orange, det nästan lyser om de hehe

12. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Dels är svärtan närmast perfekt - dvs helt svart även i ett kolsvart rum utan någon belysning eller annan ljuskälla. LCD-skärmar ser närmast ljusgråa ut om det är helt becksvart i rummet.

Vidare kan jag se, om jag tittar noga eller tar en närbild med min kamera, att mönstret på pixlarna är av PenTile-typ. De är arrangerade annorlunda än på LCD-skärmar.

13. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Tack för svaret!
    Helt becksvart är det inte för mig, jag ser att den är på. Har jämfört med min bärbaras skärm och där kan man se skillnaden på "ljusheten". Ljuset kanske kommer från knapparna:o.
    När du har en svart bakgrund i ett mörkt rum, är det som om du har låst telefonen då?

Snart får jag tag i en Iphone, ska testa med den :)

Edit:
    Har nu testat med en iphone 3gs, där ser man skillnaden klart och tydligt :)

Ser mycket bättre ut med Amoled

Last edited: 23 nov 2010
  14. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Ja, man ser mycket riktigt att skärmen lyser svagt - den är således inte HELT becksvart. Men som du noterade på iPhonen så är skillnaden i svärta enorm då man jämför LCD med AMOLED i ett mörkt rum.

15. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Det är så fint att se den svarta bakgrunden o de lysande färgerna!

16. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Undrar vad det där för julklapp!

17. dalstorp

dalstorp Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Då detta är årets julklapp som du ändå inte klarar av, så får du med följande "julklappar"
    1) Isskrapa för att skrapa bort allt skräp (widgets) från skärmen
    2) Plastkalender till plånboken då du inte kan hantera den i telefonen
    3) Penna och anteckningsblock för att du inte kan skriva på skärmen
    4) Julfrimärken då du inte klarar av att skicka SMS eller mail
    God jul :P

18. Ceder_78

Ceder_78 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Va tusan.. Har de gått ner i minnesmängd också?!?

19. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Nu får dom fan bestämma sig!

Fyfan va värdelöst, jag beställer nog från england ändå...... Det är ju tydligen fattigmansversionen vi ska får här...

Last edited: 24 nov 2010
  20. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 374
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Senaste uppgifterna från Comviq via Facebook gör gällande att svensksålda ZTE Blade har 256MB RAM och en kapacativ skärm oavsett operatör.

De verkar nu verkligen ha kollat upp det och det lutar nog åt att dessa specar stämmer.