Tack för infon! Är helt nollställd på sånt där med flashande och rootande, men det verkar ju finnas bra guider för sånt här på forumet! God mat och bira är ju inte helt fel att lägga pengarna på!
Inte vad jag vet. Ingen av de på Swedroid som har lagt beställning via den länken verkar i alla fall ha behövt styrka att de är studenter.
ok jag e inte långt från ica maxi torslanda. man kanske skulle dra dit en sväng. Nån fördel/nackdel med att köpa där eller på comviq?
Tips om du inte vill roota är att du installerar launcher pro och döljer ikonerna i app drawer så kan man låtsas att de är borta
896 hos Telia ? ett alternativ om man tänker köra med telia & kontantkort: 1395 inkl. refillkort & årskort mobilsurf. årskort kostar 499, 1395-499=896 android 2.2 & olåst, inget extra "Telia-sk*t" installerat. jag VET... tillägg: räknar man in dom 200 kr som Telia bjuder på, 100 vid registrering av refillkortet + 100 vid senare laddningar (4x25), så kostar Blade 696 kr...
Årskortssurfen, är det en kod som man kan mata in på vilket refillkort (telia) som helst eller "ingår" det i ett sim-kort som kommer i samma paket som telefonen? Hur är det med garanti vid upplåsning om man köper låst tele2?
årskortet är som ett "vanligt" värdebevis, en lång sifferkod. det är helt skilt från refillkortet, så det kan följaktligen användas till valfritt refillkort.
räknar man in dom 200 kr som Telia bjuder på, 100 vid registrering av refillkortet + 100 vid senare laddningar (4x25), så kostar Blade 696 kr...
Upplåsning funkar både betr tele2 & telia? Funderar skarpt på att köpa denna luren, men är i valet o kvalet om att köpa via tele2 eller telia. Vill ju efter köpet kunna använda andra simkort och även uppgradera till senaste Android (Gingerbread). Råd till en "mobil-noob"? Ps. Telias surf som ingår gäller väl bara 6 månader?
nej, det är ett ÅRSKORT.... upplåsning av telefonen är tydligen inget problem, det finns info i annan tråd här på forumet, så köp där den är billigast
Ok, beställde från Comviq för 999:- Ska försöka att lära mig hur man låser upp och hur man installerar senaste Android. Lite OT: Var kan man få tag på ett extra batteri?
Nu säljer Comviq Blade för 899 kr i deras nyöppnade Facebook-butik.. Står att öppningserbjudandet gäller de första 200 exemplaren så de lär väl gå åt rätt fort misstänker jag. Och jag som tyckte den var prisvärd när jag gav 1500.. Detta är ju smått galet..