detta blir min första android därför kanske en självklar fråga för er lite mer erfarna.. men någon som vet hur man får in ett svenskt tangentbord?
Tittade förbi NCK just nu; de erbjuder fortfarande unlock för 5 pund. Har svårt att tro att man slutar med tjänsten så länge det finns pengar att hämta.
NCK har väl aldrig kostat 5 pund utan 3 och 4 dollar. I det här inlägget så säger NCK att det inte längre går att köpa.
Shit va sugen jag blev, måste hitta en kontakt i UK Hoppas bara att inte alla som fixar unlocks slutar med det
Sorry - var inte riktigt vaken - däremot syns modellen fortfarande i listan för ett pris på 5 dollar. Det gäller däremot ej "end users" längre - synd! Hoppas det fixar sig med unlock om man nu får tag i ett ex.
Får min San Francisco på söndag kväll då jag har mina föräldrar i London nu. Var rädd att telefonen skulle vara slut men de har lyckats få tag på ett ex. Nu till lite funderingar, läste denna tråd om folk som har problem med nätverket efter upplåsning och eftersom jag redan har en iphone 3g med samma problem undviker jag gärna att ha en till mobiltelefon som inte går att ringa med. http://android.modaco.com/content/z...out-sending-txts-unless-powered-down-back-up/ Ni som fått era telefoner, aktiverade ni med orange sim kortet först eller satt ni i ert svenska direkt och låste upp?
Måste rekommendera en Youtubekanal. http://www.youtube.com/paulatmodaco Paul från MoDaco har på sin Youtubekanal i senaste dagarna lagt upp både unboxingvideos på San Francisco och upplåsning/root/flash how-to videos. Tänkte dela med mig av denna för just SF intressenter. Finns även mycket annat nyttigt uppladdat på denna kanal.
Att jämföra med Nexus One 27FPS, och X10 29FPS. Handlar förvisso mer om optimerad mjukvara än något annat, men ändå. Bra snurr på 1100-kronorsluren.
Tyvärr verkar det vara nått fel med touchskärmen på min SF, slutar att registrera tryck korrekt efter en liten stund och fungerar inte igen förrän man stänger av skärmen. Körde in appen touch test och när skärmen lägger av visade den två prickar som står still och vibrerar fast jag inte rör skärmen. Verkar som att det uppstår om man trycker bara lite hårdare än att man precis nuddar skärmen. Får skicka tillbaks den till säljaren så byter han ut men det känns ju trist ändå.
Fremar hur gjorde du när du låste upp luren? Aktiverade du ditt orange sim kort först eller satt du ditt i ditt svenska sim direkt. Var din telefon ny eller hade säljaren möjligtvis aktiverat orange kortet? Hoppas du har lust att hjälpa mig
Telefonen var ny, fast utan orange simkortet för de sa jag att säljaren kunde behålla. Har ju ingen användning för det ändå så. Kollade bara telefonens IMEI och beställde upplåsningskoden med den å stoppade i telia simkortet å matade in koden.