Ska hämta upp min alldeles strax, men jag törs nästan lova att det handlar om ett måndagsex. alt. annat fel. Se Pauls recension på modaco.com: http://android.modaco.com/content/z...318802/paul-reviews-the-orange-san-francisco/
Dani3l, Kan du kolla/testa din när du har möjligheten? Har nämligen min hos en kontakt i UK och utifall du har problemet också ber jag honom öppna och testa mobilen innan han skickar den. Blir bara krångligt att skicka fram och tillbaka annars....
Den här verkar ju otroligt prisvärd. Vem här snackar jag med för att importera en? Verkar ju som allt angående upplåsning och sånt har fixats.
Bästa chansen är nog att kolla in den här tråden: http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/318490/where-to-buy-a-blade-outside-uk/ Det finns folk som hjälper dig där.
Gick du tillväga på samma sätt som fremar vid upplåsningen? Ingen aktivering av ditt orange sim först? Inga problem med att varken ringa eller ta emot samtal eller för den delen skicka sms?
Näe de är nog digitizer som är kass på min så de är bara att skicka tillbaks den till england och får den utbytt.
Jag köpte koden på NCK Codes, 3 dollar. Satte i mitt Tre-SIM direkt då jag fick telefonen, startade upp, uppmanades att mata in upplåsningskoden då telefonen upptäckte att det inte var ett Orange-SIM. Gick hur smidigt som helst. Ingen aktivering med Orange-SIM-kortet krävdes. Nej, inga problem, dock fick jag (förstås) mata in APN för Tre själv. Data funkar, MMS, SMS, samtal likaså.
Inga problem med det, nej. Det verkar vara något slags kompatibilitetsstrul mellan San Fran och vissa routers. Min D-Link-router samt mitt Inteno-modem från Bredbandsbolaget är det inga problem med. Noterbart bättre signalstyrka än min gamla Dream, och den kopplar upp minst dubbelt så snabbt.
Har inte heller haft några problem med att ansluta till wifi eller att den tappat signalen. Sms och samtal har funkat fint också, allt förutom digitizern har varit bra tycker jag.
Har precis fått min SF. Blev väldigt positivt överraskad av byggkvalitén. Beställde en unlock-code av NCK codes (kostar nu 4$ = 27.55 kr via paypal), fick en kod ca 5 min efter beställning (!!). Satte i mitt 3-sim och och matade in unlock koden, hur enkelt som helst. Dags för root och pauls custom-rom nu...
Nu är den rootad och pauls rom inlagd. Har inte hunnit testa så mycket, men hittills känns det lite smått fantastiskt vad man kan få för 1200 kr! :-)
En idé är att vi börjar skriva att vi är intresserade av den här telefonen till de olika telefonbolagen i sverige. Jag skrev just på 3s facebookvägg!