ZTE Blade - Allmänt

Discussion in 'Blade' started by n3rox, Sep 26, 2010.

1. xore

xore Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har installerat CoPilot men inte testat så mycket än men verkar fungera bra iaf! ;)

2. Grannen

Grannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Fått hem min nu, jag hittade en gamal ipod laddare som jag stoppade in USBn i 1A funkade klockers, sjukkt impad av telefonen hitils, ligger och snurrar på en hero sedan 1år..

3. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Till Affies försvar, så börjar denna tråden bli riktigt lång och oöverskådlig. Kanske bäst att posta nya trådar ist. En tråd om laddare verkar ju på sin plats.

4. sandstroem

sandstroem Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Posten. :)

Jo, det går att låsa upp. 3$ kostar det, sen är det bara att köra med vilken operatör du vill.

5. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller med, det behövs flera trådar.
    Det skulle behövas en tråd om laddare, en support-tråd för div problem, en om rootning och en med beställningar som kan ligga under köp och sälj.

6. sandstroem

MINA ENHETER

Håller helt med. Det skulle vara bra att få ett forum för ZTE apparater. Men eftersom staff inte tycker det är lämpligt eftersom den inte säljs i långa landet sverige (!) så verkar vi bli utan.

Kan det inte vara en god idé att trots detta få ett subforum under "Övriga telefontillverkare"?

7. Skywriter

MINA ENHETER

Det tycker jag med. Blade kommer nog bli tillräckligt populär även om den inte säljs i Sverige. Det kan ligga här under övriga.

8. sandstroem

MINA ENHETER

Nu verkar det hända grejer, tack manny!:)

9. Skywriter

MINA ENHETER

Tack manny! :)

10. Dr.Droid

Dr.Droid Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det ett måste att låsa upp luren genom tex. NCK Codes? jag tänkte att det borde gå att starta den med uk simkortet eller helt enkelt utan och sedan roota? eller måste den låsas upp innan det går att roota? bara en tanke

11. lono

lono Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är långt ifrån en expert, men som jag förstår det så är roota och låsa upp operatörslåset helt vitt skilda grejer. Så ja, du måste låsa upp den oavsett.
    Men upplåsningen är busenkel och kostar ju bara några dollar. Kan rekommendera nck codes, de var ruskigt snabba med att skicka koden, bara några minuter.

12. the_slain_man

the_slain_man Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns en ganska bra tråd om laddare under desire forumet

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=16225

13. pete

pete Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Läste nyss att det är möjligt att få luren att gå ner i silent mode om man lägger den med skärmen ner ala wildfire.

14. Tullen

Tullen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en fråga till er som är mer insatt i OC och android 2.2

1. Vad har störst effekt på snabbheten generellt? OC till 800mhz eller android 2.2?
    2. Vad har störst effekt för rockplayer eller andra mediaspelare, OC till 800mhz eller android 2.2

Ps. tycker visserligen att det går hyfsat bra att spela upp vanliga divxfilmer rakt upp och ner i rockplayer. Ibland stannar ljudet dock, och då får man spola fram en sekund eller två så funkar allt igen.

15. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

2.2 alla gånger :) laggar inte alls någonstans. Däremot fungerar det lite buggigt med vissa videon. Som gröna ränder osv. Men det är bara några, det ordnar sig nog :)

16. jan44a

jan44a Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

När tror ni det kommer en 2.2 som är färdig och buggfri med en utförlig installations- instruktion som även sk "dumhuvuden" förstår??

17. Khamel

Khamel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har läst massvis av trådar och försökt hitta svar på en troligtvis ganska enkel fråga men hittar det icket, i London så har Orange en hel uppsjö av butiker om man söker via Oranges hemsida. Men vissa står det business store och vissa står det inte så på.
    Vad är skillnaden?
    Det är nämligen så att jag ska leja en tjejkompis att köpa en Blade åt mig och vill inte skicka runt henne en massa i onödan utan tänkte förse henne med en tydlig anvisning om lämpliga butiker att besöka med karta.

Sen verkar det inte som att det är några problem att som turist köpa en telefon, stämmer detta? Borde rimligtvis vara så då jag iaf köpte ett Vodafone 3G modem med abbonemang där för någon månad sedan helt utan ID kort och med kontanter.

Någon här kanske till och med har en rekomendation på en cetralt belägen Orange butik i London?

18. jan44a

jan44a Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag läste nåonstans att om man är i London så är man aldrig längre bort än 1 km från en Orangebutik. Så det är bara att gå in i en butik och hoppas att telefonen inte är slutsåld just där. Om försäljaren säger att telefonen är låst och kan bara användas i England så svara bara "Jag vet jag skall använda den här" Sedan måste hon köpa öppningsavgift för kontantkortet vilket kostar 10 pund. Totalt alltså 109 pund.

19. jeep

jeep Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har hört att flera med android har problem med ljudvolymen. När jag står och väntar på spårvagnen så kan jag inte lyssna på talbok. Ljudet är för lågt. Har hört att man kan höja volymen på root nivå.
    Någon som vet något om detta?

20. blåhimmel

blåhimmel Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Silent mode... och Blade på väg

Grym funktion ju! (har aldrig haft en Wildfire)

Med "möjligt" menar du att funktionen finns som inställning i Bladens normalmjukvara? Någon som kan tipsa denna funktion för andra telefoner i en app/hack eller custom ROM? (Kommer inte ha kvar originalet på denna telefon).

Ja förresten... jag orkade inte vänta på svar så bjöd på en Blade på Ebay... Jösses, som det kan gå... nu är visst den på väg till mig! :D

Den kommer bli lek och hack-telefon, vilket jag inte ville göra för mkt på min "jobbmobil"

Nu är vi snart ett stort Blade-gäng här ju.... kom igen nu, eget forum!! :)