Hej, Någon mer än jag som har problem med app-minnet? Har än så länge en orootad blade och fick nyss varning då app-minnet började ta slut. Enligt Linda Manager har jag 208 mb att installera appar på vilket inte tar så lång tid att fylla. Är de 208 mb som är tillgängligt minnet som är kvar då rommen är installerad? Fler som har samma problem? Har köpt en blade från comiq. O jag, jag vet. Klart att man ska roota och det gör jag nog snart om jag bara orkar
Det är tyvärr ett problem man får leva med när man kör 2.1. Har du fått en varning om för lite minne så är det dags att börja rensa bland apparna.
Inte för att jag är desperat för att berätta för mina äckliga facebook vänner var jag är men fungerar platser för någon av er ?
Jag köpte en Blade på telia på kungsgatan igår och upptäckte precis att det är en död pixel.. Är det något man får leva med eller borde jag gå tillbaka till affären och klaga? Får jag en ny då eller kommer de att skicka på reparation?? Har inga goda erfarenheter av att lämna in felande elektronik... tog 3 månader för SIBA (dvs infocare antar jag) att inse att de inte kunde fixa min hp-laddare -.-
Vad för sorts SD-kortsmärke bör man välja? Det finns ju flera sorters SD-kortsmärken, vad bör man välja till ZTE Blade? Det måste väl finnas bättre och sämre märken?
Du får en ny om du lämnar tbx den inom 7 dagar. Efter sju dagar reparation hos Anovo. Har bytt ut 2 stycken med pixelfel ( inom 7 dagar ). Räcker att du har en pixel som är trasig. Om dom inte har någon ny Blade hemma så får du tbx pengarna.
Tack för snabbt svar.. antar att man borde lämna in den trots att det bara är 1 pixel det är fel på. Får hoppas att de fortfarande har några inne imorgon med eftersom att jag inte tog med laddare/lådan till jobbet
Finns det något sätt att undvika att av misstag lägga på ett samtal pga att man kommer åt en knapp på displayen? Någon bättre dialer till exempel? Tack på förhand!
Screen suite lockscreen använder sambon på sin Blade och det funkar bra. Det kostar några kronor men det är det värt. Det var dock tidigare problem att Lockscreen mode:Custom gjorde att larm satta ringde kort varefter screen suite tystade det och låste skärmen. Nu kör hon med Lockscreen mode:System Default och då funkar det felfritt. Det kan dock ha ändrats iom med nya releaser av programmet.
Det gör den delvis, men om sambon håller telefonen på ett visst sätt fungerar den inte. Den ska jag kolla upp. Tack för tipset. Kan jag PMa dig ifall jag har frågor om appen?
Efter lite mer efterforskning sprang jag på appen Tedd's Droid Tools. Den kan bland annat lägga en skärm för dialerns knappar när man ringer någon/svarar på ett samtal. Denna skärm försvinner endast genom att man gör en longpress på en knapp. Det är inte en snygg lösning, men den verkar fungera. Återkommer efter mer utförliga tester.
Okej jag förstod inte riktigt den dära länken. Kan någon bara kort förklara för mig vad det är att roota en telefon. Lagligt? Varför gör man det? Och vad är det bra för?