Hej Swedroid! Har nu tänkt att köpa mig en ZTE Blade, vill gärna ha den med Froyo(2.2) och ett Telia abonnemang, men hittar inte telefonen på telias hemsida, har dom slutat sälja den? Jag har kikat lite på Dustin men där står det att det är 2.1. Har ni några tips på vart jag kan köpa min telefon?
Hmm.. Vill helst ha Telias Max 25 abonnemang då man får med 6 månaders spotify premium (passar bra nu med dom nya spotify reglerna), och Telia är operatören med bäst mottagning häromkring. Det finns ingenstans man kan köpa den utan abonnemang med 2.2? Kanske blir tvungen till att köra custom rom ändå.. men känns lite riskigt EDIT: Såg nu att den fanns utan abonnemang hos Comviq, får bli att jag beställer därifrån, låser upp och stoppar i ett Telia kort För Comviq's Blade är väl operatörslåst?
Okej tack för hjälpen! Vet du om Comviq har en sån där egen ROM med en massa märkes grejer i? Eller är den clean och fin?
Av vad jag har läst skall varken Telia's eller Comviq's roms vara särskilt bloatade, i värsta fall får du väl roota och rensa ut skiten. Ett tips, Comviq säljer den för endast 999kr till studenter, så se till att få din rabatt om du nu är student!
Har använt min blade nu ett par dagar och jag är skitnöjd! :-D Man märker ju att proccessorn är lite slö och att kameran är under all kritik. Men för priset så är den klockren. Sen android är ju superbra, google kommer ta över världen. Puss
Har upptäckt att min /cache mapp tar upp en massa utrymme(37 MiB). Finns det något sätt att rensa denna? Det ligger en massa "downloadfile.apk" i den, tycker inte dom borde behövas =/ verkar bara vara cachade installationsfiler från Market. Tänkte på funktionen "wipe cache" i recovery, rensar den denna mappen? Eller rensar den mer grejer?
Hej! Har haft problem med min GPS efter det att jag uppdaterat min ZTE blade till anroid 2.1 via ZTE:s hemsida (har comviq). Någon som råkat ut för något liknande? Hur löser man det? tack på förhand!
Jag har samma problem faktiskt. Gps:en bara blinkar att den är igång men det händer inget, får aldrig nån fix
Någon som lyckats få fri surf med Tele2 och kompis kontantkort? Det ska ju fungera om man följer deras manual http://selfwap.tele2.se/ota/manual_wiz.phtml Problemet är bara att punkten "Åtkomstpunkt inte existerar i min olåsta med android 2.1? Och ska det verkligen vara mellanslag i punkt "name" ?