Alla inställningar finns på min med Android 2.1 utom MMS protocol där man skriver in Wap 2.0. Kallas den punkten något annat på version 2.1?
Tjenare, jag har en ZTE Blade med Android 2.2 (Comviq), jag undrar lite över GPSen, hur jag ska göra. Jag vill för det första ladda ner kartor över Sverige så jag slipper ha dataabonnemang (har inte skaffat det ännu, har bara Wi-Fi hemma). Jag vill även veta hur man kan spara "rutter" som man går/springer, på samma sätt som Swedroid gör i alla sina recensioner med mobilerna. Sen undrar jag om jag kan använda mobilen som GPS när jag kör på samma sätt, gratis alltså.
Sen jag testade på facebook places för första gången får jag aviseringar om mina fb-kontakters incheckade places uppe i telefonens aviseringsfält (där man ser sms, missade samtal etc). Var stänger jag av så jag slipper detta? Hittar det varken under fb-appens inställningar eller under telefonens.
http://www.appbrain.com/app/runtastic-gps-coach/com.runtastic.android http://www.appbrain.com/app/waze:-community-gps-navigation/com.waze Använder båda dagligen, funkar skit bra!
knappen för att starta skärmen/telefonen har slutat funka helt. Kan man ändra så att telefonen vaknar när man tycker på en annan knapp t.ex home ? Jag har 2.2 från Telia telefonen är inte rootad.
Men hallå? Varför har man en smartphone om man inte vill har råd att lägga 69 spänn (typ) i månaden på ett dataabonnemang???? Jag bara undrar...
En smartphone har väl ändå många användningsområden som inte kräver ständig uppkoppling? Att använda Androidsystemet är en underbar upplevelse och har man wifi ibland så räcker det gott för många, bland annat min sambo och min pappa.
Nu kör jag inte 691mhz standard då jag fick någon krash här och där, men det kändes inte som att den blev avsevärt mycket varmare än stock. Kan få min lite småvarm med stock beroende på vad jag sysslar med, men inget man bränner sig på precis hehe och inte något jag oroar mig för. Provat att göra samma saker med stock vs 691mhz och jämfört temp?
Undrar om någon kunde göra en guide om hur man gör en partition av SD kortet så man på nåt sätt får större intern lagringsutrymme...skulle vara mkt tacksam
Du menar väl partitionera det interna lagringsutrymmet? Kallt kaffe har gjort en guide på hur man gör detta (GEN2), finns här på forumet, sök.
hitta den nu, men denna app är lättare och bättre imo https://market.android.com/details?id=mobi.pruss.force2sd
Bättre vet jag inte, men helt klart en alternativ lösning om man av någon anledning inte vill partitionera om internminnet eller om man trots sina nya partitionsstorlekar får slut på utrymme. Kan vara värt att ha i åtanke att det finns appar som slutar fungera som de ska om de flyttas till SD, i synnerhet widgets. Men ville främst nämna att samma funktionalitet verkar finnas inbyggd i cm7, dock ej provat den själv, samt att det även går att uppnå med adb helt gratis. Nu har jag ingen erfarenhet alls av appen i fråga så det kan hända att den har sina andra fördelar.
Undrar hur man ändrar namn på tillagda mappar på skrivbordet. När jag lägger dit en ny mapp så står det "mapp" under mappen, men det verkar inte gå at byta namn på dom? Jag vill kunna ändra namn så jag kan ha mina saker i mappar på skirvbordet. T.ex. en mapp för program (med undermappar), en för spel, en för multimedia och så vidare. Grymt störande att ha framme alla genvägar på skrivbordet (på flera skrivbord, alla får ju inte plats), eller att bläddra där alla appar finns (där går det ju inte heller att sortera upp). Tack på förhand! Edit: Det är den med 2.2 från comviq som jag har. Ställer därmed en följdfråga: Ser att det finns olika 2.2, t.ex. sweden spring och andra, vilken har jag?