ZTE Blade - Allmänt

Discussion in 'Blade' started by n3rox, Sep 26, 2010.

1. ChristofferL

ChristofferL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Klicka/Öppna mappen och håll fingret tryckt på titelraden (där det nuvarande namnet står) så kan man byta namn.
    Om du inte medvetet har gjort något (bytt rom) så har du original 2.2 från Comviq (dvs. inte SS)

2. Derivatan

Derivatan Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack så mycket för informationen!

Bra forum detta, har precis gått över till android från nokia. Synd att man inte får diskutera piratkopiering här bara, då hade forumet varit perfekt! :P

Edit:
    Verkar ju inte gå att byta plats på sakerna inne i mapparna? Finns det någon lösning, hur gör man (allt lägger ju sig sist, vill ha liknande program/spel brevid varandra i mapparna, och då är ju sakerna i oordning om jag lägger till något nytt)? :P

Last edited: Jul 6, 2011
  3. Derivatan

MINA ENHETER

Dubbelpost, sorry!

4. dr-nix

dr-nix Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan, beställde en ZTE Blade imorse från telia. Har haft en Sony Ericsson P990i ett bra tag nu (är inte någon som brytt sig om att byta). Den börjar ge upp på mig så då hittade jag ZTE Blade som verkar vara ett bra köp.

Jag har en dum fråga kanske men är det någon som rekomenderar några hörlurar (visst är det ett vanligt hurlörs-uttag på telefonen?).

Funderade på att köpa ett par Sennheiser CX300-II, någon som vill rekomendera några andra hörlurar. Tänk bara på att jag inte tänkt spendera några extrema summor på hörlurarna. runt 300spänn låter rimligt för mig.

En fråga till, jag tänkte väl lägga in Android 2.3 när jag får den, är det CM7 som gäller eller vilken rom är det som är bäst egentligen ?

Last edited: Jul 6, 2011
  5. chrilleg96

chrilleg96 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

problem med att uppdatera

Tja jag har haft min ZTE Bade i en månad och jag vill försöka uppdatera den men men när man kör med programmet clockworld rom manager så säger programmet att den inte kan köra i privilegat kommando hur ska jag göra??

//Chrille

6. Gryph

Gryph Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Måste roota telefonen först, enklast kan du göra det med z4root: https://swedroid.se/forum/39682-per...al-rom-funkar-troligen-aven-pa-zte-light.html

Eller så kan du sätta in clockwork med superoneclick: https://swedroid.se/forum/40008-one...clockwork-recovery-utan-att-behova-roota.html

chrilleg96 likes this.
  7. swanden

swanden Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med ett par a-jays two själv. De funkar jättebra

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

8. Derivatan

MINA ENHETER

Har en fråga om "batteri tricket":

Batteritricket
    1. Ha telefonen på, anslut laddaren och ladda till grönt.
    2. Ta bort laddaren och sedan stäng av telefonen, anslut igen och ladda till grönt.
    3. Ta bort laddaren, slå på telefonen, stäng sedan av och ansluta laddaren till grönt.
    4. Ta bort laddaren, starta till recovery och wipe battery stats.
    5. Reboot och använd telefonen som vanligt.

Vad menas med punkt 4?

Fan vad 3G och wifi utdelning slukar batteri, helt sinnes. Spel ska vi inte tala om! Stänger jag av hungriga saker och inte använder den mer till än att kolla klockan på så håller den sig, men man vill ju kunna använda sin telefon som en smartphone utan att den dör efter 3-6h. Tänkte därför testa detta "trick", men förstår inte riktigt vad som menas med punkt 4?

Tack på förhand!

Last edited: Jul 8, 2011
  9. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du ska boota till clockwordmod, *volym- och powerknappen* när du startar telefonen.

10. Derivatan

MINA ENHETER

Ok, vad är det som händer när man gör så? Vad är funktionen? Clockwordmod säger mig inte så mycket, undrar bara vad som sker. :teeth:

Spelar det någon roll vilken volymknapp man trycker på?

Jag skall alltså bara starta den på det sättet (power+volym=clockwordmod?) och sen starta om den? Sen är det klart?

11. Saibot

Saibot Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Njae inte riktigt;

YouTube - ‪[HD] How to flash custom ROM. ZTE Blade Android‬‏
    Det som han gör från hela början är det du ska göra, dvs. hålla in volym- och powerknappen, om du nu har clockworkmod installerat. Volym+ kommer inte att funka.

Om du nu inte har det installerat det så har kallt kaffe underlättat det hela och gjort en app som installerar clockwork med ett enda klick. OneClickRecovery heter den, bara å söka. :)

12. Derivatan

MINA ENHETER

Det man gör är alltså att man flashar mobilen? Behöver jag en ny room? Är inte så van vid android, så vill hellst ha kvar 2.2 stockroomen ett tag innan jag eventuellt byter room.

Det jag hittils gjort med telefonen är att jag låst upp operatörslåset, samt rootat den för att få bort operatörs apparna via titanium backup.

Alltså jag vill bara ha bättre batteritid, och ha kvar samma room.

Edit:
    Batteritricket är väl inte att man byter till en room som är mer energisnål?

13. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Nej, batteritricket är att man lär om telefonen vad ett fullt respektive ett tomt batteri är. Angående att förbättra batteritiden utan att byta rom så blir det svårt. En ny rom innehåller tweaks och buggfixar som bland annat kan förbättra batteritiden.

14. Derivatan

MINA ENHETER

Är det ingen idé att köra batteritricket på stockroomen, om jag vill ha bättre batteritid?

15. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Det vet jag faktiskt inte men du förlorar ju inget på att försöka.

16. Derivatan

MINA ENHETER

Ok.

Jag vet faktiskt inte om mitt batteri är "dåligt", eller ok som det ska vara. Huset jag bor i har dålig 3g täckning, har 1 plupp typ. Dålig 3g täckning och dessutom wifi utdelning från det, kanske slukar upp vilken mobils batteri som hellst?

Kollar jag på batteri förbrukning så drar "radion" typ hälften av batteriet när jag har igång bara 3gn (med wifi, 60% kanske). Har jag inte på den så håller sig batteriet betydligt bättre. Displayen har jag på auto, och den pendlar mellan 30-40% om jag har på den hela tiden. Detta säger ju iofs inte hur mycket det drar, men fördelningen visar den ju iaf.

Last edited: Jul 9, 2011
  17. chrilleg96

MINA ENHETER

problem

om jag stänger av telen och håller in volym- i uppstart så kommer det upp en liten vit ruta som det står FTM i vad ska jag göra??

//Chrille

18. Davos

Davos Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

du kan ju tvinga telefonen att gå på 2g nätet istället så tar den mindre stöm

19. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Du har inte recovery mod inlagt va? ^^

20. chrilleg96

MINA ENHETER

ok jag har testat det med och den säger bara att den inte kan få rootprivilegier och att jag behöver kolla om min rom är rootad och inkluderar busybox. hur ska jag göra för att få rom:en och busybox:en rootade för att kunna använda programet?!?!!?

//chrille