Tack för att du delar med dig om hur det går med upplåsningen Jinxxed.
Har en GEN3-stock och flashade först ICS ColdfusionX med libsen libcm.so samt libril-qc-1.so hämtade från stock 2.3.5 romen. Varken telefonnätet eller GPS'en fungerade dock, så installerade SwedishSnow 2.3.5 med GEN3 patchen istället vilket fick allt att fungera som det ska. Dock är den fortfarande låst till
Comviq-kontant, så är mycket intresserad av om du lyckades låsa upp den med en TPT flash.
Jag försökte mig på en TPT-flash med stock GEN3 TPT'n tidigare, men då fick jag precis som du färgränder över hela skärmen.. så det rekommenderas att vara försiktig med vilka TPT's ni installerar! Försöker fortfarande hitta någon TPT som garanterat ändrar en stock GEN3 Blade till GEN2. De flesta verkar vara gjorda för att flasha en stock GEN2 som har flashats till GEN3, tillbaka till GEN2 igen - vilket vad jag förstått inte ska vara samma sak som att gå från stock GEN3 till GEN2. Rörigt det här.
När vi kommit fram till hela proceduren med att förvandla en stock GEN3 2.3.5 Blade till en upplåst GEN2 med custom rom, borde någon skriva en guide punk-för-punkt om hur man gör det. Är väldigt förvirrande för dem som aldrig sysslat med Android-moddning tidigare.
Click to expand...