ZTE Blade hos Telia inom kort

Diskussion i 'Blade' startad av mannyb, 15 nov 2010.

  1. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    De ansåg nog att de inte hade något val då telefonen är så mycket mer känd som Orange San Francisco än som ZTE Blade. Att inte nämna "Orange San Francisco" skulle mycket väl kunna leda till färre köp, då folk tenderar att skippa namn som de inte känner igen.
     
  2. Budthai

    Budthai Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Står inte SF på deras lurar, Kolla deras hemsida! Och tycker verkligen inte det är oproffsigt då SF blivit ganska känt inom mobil marknaden. Hörde folk snacka om den senast idag på jobbet och då just som SF och inte Blade!
     
  3. Swedroidman

    Swedroidman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    340
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Realme GT Neo 2
    ROM:
    Global
    Men Orange är väll Telias samarbetspartner, så det kan mycket väl stå Orange och San Fransisco på luren.
     
  4. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Får "agree to disagree", för imho så är luren ej välkänd utanför androidgeek-kretsar. Och då spelar det inte så stor roll eftersom man är såpass välunderrättad då och vet att det är ZTE som ligger bakom luren. Men är ju bara en website och jag tyckte det var lite humor. Värre om själva luren vore orangebrandad(vilket den inte verkar vara?).
     
  5. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    kommer den med operatörslåsning? Och isåfall, kommer den calculatorn funka, eller kommer telia sätta eget lås på den? Jag ska ha en sån :D
     
  6. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kul kanske men jag tror att det är ett ganska medvetet beslut från Telias marknads och SEO-avdelning. Det lär vara en del som söker på Orange San Francisco från Sverige och om ett par timmar kommer Google snällt hänvisa svenskar till Telias sida. Har inte kollat källan men skulle inte bli förvånad om OSF nämns även bland nyckelorden.


    Sent from my iPhone or X10 Mini using Tapatalk
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det är dock inte en fråga om åsikter - det är en rätt eller fel-situation. Antingen resonerade Telia som jag spekulerade i eller så gjorde de det inte, så det är inget man kan "agree to disagree" om.

    Det är en helt annan fråga om Telia gjorde RÄTT som nämnde OSF, oavsett orsak. Det kan debatteras, men jag anser att de gjorde rätt för att maximera sales.
     
  8. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Fast jag ifrågasatte ju inte din spekulation om hur telia tänkte, där håller jag med dig helt och hållet. Finns väl ingen annan anledning att nämna Orange San Francisco annars. Min åsikt var bara att jag tyckte det såg lite dumt ut att Telia nämnde en annan operatör och att de inte tjänar så mkt på det. Men som sagt, det vara bara min åsikt. Så det tycker jag vi kan vara överens om att vara oense om. :)
     
  9. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Nej givetvis kommer inte Telia ha lås på den om du köper "utan abonnemang". Det finns att välja till "Telia Refill" och det är telias kontantkort -> som också kostar 1695kr.

    Jadå helt klart gjorde de rätt, de förlorar ingenting genom att nämna "Orange San Francisco" då det snarare lockar med google-träffar dit. Precis som du säger gjorde de rätt, men ändå fel genom att göra reklam för en helt annan operatör.


    Jag själv skall beställa telefonen imorgon, och skulle mer än gärna kunna göra en liten "unboxing" och preview-klipp på hur telefonen ser ut i telefonen, dock har jag ingen hajj kamera så det får bli videofilma med en iPhone 3GS eller om jag får låna en videokamera utav skolan.

    **Btw, det är fri frakt på telia.se så totalkostnaden blir 1695kr, värt att påminna vissa om**
     
  10. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    En unboxing vore inte helt fel. Nyfiken på hur den svenska romen ser ut. Lär ju vara mkt mindre bloatad än Oranges, och enligt mobil.se så följer Swype på svenska med, vilket inte är helt fel.
     
  11. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det kan vi vara överens om iaf.
     
  12. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Helt ärligt så är det antagligen 2% av den svenska befolkningen som vet att Orange är en mobiloperatör och inte en tillverkare.

    Känner man inte till Orange så kan faktiskt Orange San Francisco vara ett ypperligt tillverkar/produktnamn.


    Sent from my iPhone or X10 Mini using Tapatalk
     
  13. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    HTML:
    <meta name="keywords" content="ZTE Blade, Android, Google, Pekskärm, Orange San Fransisco">
    Jag visste det!
     
  14. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Hahaha pinsamt (fast smart).. :D
     
  15. extasy

    extasy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Orange bedriver idag en förtynande tillvaro på svenska marknaden, fransoserna har inte lyckats här. Detta kan dock ändrats iom att de kommer att gå in i Tre:s och Telenors nät (Hi3g). Men så länge som Orange är okänt på svenska marknaden har de absolut inte gjort något fel. Orange i sig är inte värdeladdat som t.ex det skulle vara att kalla en telefon för "tele2 Desire" eller "3 galaxy S".

    Hoppas att denna telefon nu sprider sig till en större publik när den blir tillgänglig både i Ungern, Australien, Japan, Kina, Frankrike, England osv. Det kan börja för en mycket god tillgång till rom:ar framöver samt att det finns incitament att vidare utveckla mjukvaran för ZTE.
     
  16. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Äsch, att tagga sådär är ju enbart smart. Inte så många svenssons som letar upp taggar i HTML-koden. Däremot när de googlar på Orange San Fransisco och får upp ZTE Blade på Telias sida så har Telia allt att vinna på det :)
     
  17. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Blade'n har just dykt upp på flertalet olika marknader, dock med varierande specs. Verkar som att versionen i Ungern har mindre ram, sämre skärm bl a, och den i japan har 5mp kamera, även annorlunda i Kina. Man kan ju undra varför men finns säkert någon tanke om att spara in så mycket produktionskostnader som möjligt, vad som är förväntat på just den marknaden, och hur konkurrensen ser ut.

    Men hur som helst, då Telia inte har någon överdrivet detaljerad spec, någon som med säkerhet har tagit reda på de viktigast detaljerna? Kan vara värt att ha i åtanke att undersöka om man ska beställa därifrån. Men gissningsvis är de väl inte sämre än Orange iaf. :)
     
  18. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Telia vore korkade om de agerade annorlunda. Tacka nej till hundratusentals potentiella kronor bara för att de inte vill nämna en operatör som inte ens är en riktig konkurrent i dagsläget vore bad business.
     
  19. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det är en intressant poäng. Hoppas verkligen att det inte är en bantad version med sämre specifikationer.
     
  20. grenhall

    grenhall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror Telia har en ganska bra bakgrundsinformation om sina användare och med tanke på att vi i Sverige är i topp bland de länder som snabbast anammar teknik i vardagslivet så känns det föga troligt att dom skulle köpa in skräp. Möjligtvis om dom hade sålt den för en tusenlapp.