ZTE BLADE III på ica maxi!

Diskussion i 'ZTE Allmänt' startad av fresve, 10 dec 2012.

1. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hörni, mitt tips är att registrera första när ni har Spotify free!

så här står det när jag loggar in och kollar på mitt konto.

Subscription status
    You are currently using Spotify Premium. Your account is associated with our partner Telia, please refer to Telia for questions regarding your subscription.

You can contact Customer Service at Telia on 90200.

2. vardagsrum

vardagsrum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

NU står det så för mig med, verkar ta några timmar bara.

3. sjoblom

sjoblom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men kollar man under "Subscriptions" - "View receipts" så står det så här:

1 month of Spotify Premium 79,20 kr
    VAT (where applicable) 19,80 kr
    Total 99,00 kr

Alltså bara 1 månad betalt när man aktiverade Spotify via Telia.
    Har mailat Telia och bett om en förklaring, jag har betalat för 12 månader och då fattas det 11 månader just nu ... nog bland det mest tillkrånglade sätt jag varit med om för att aktivera en tjänst :-(
    Vem köper egentligen spotify via Telia om man inte "måste"?

Men telefonen är grymt bra :)
    Frugan har en Galaxy 2S ... tycker den här luren för "169" kr är helt likvärdig, dessutom nästan helt generisk android, inte massa tramsigt påtvingat lull-lull som man inte vill se :-)

4. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Rapporter gärna om du får något svar, men jag är tämligen säkert på att du får 12 månader.

Nja, håller nog i telefon med om att den är likvärdig. Finns enkelt lag även med andra launchers, rendering en är seg, scroll ingenious är helt kass, knappt användbar. Upplåsning av skärmen måste ske med knappen på toppen. Men visst, för priset är det ju en bra mobil, men inte att jämföra med highendlurar

5. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Hej! Även jag kom hem från ICA Maxi med ett paket :)

Måste säga att själva kartongen kändes väldigt fattig, ingen premium-känsla direkt... men det är ju skit samma.

Tre frågor:

1. Mjukvaran som ligger i telefonen, är det den senaste eller finns det någon senare officiell? Ska ge den till min sambo och det är ju roligare att ge en obruten kartong...
    2. Finns det någon vettig custom ROM som någon provat?
    3. Har nu sagt upp mitt Spotify Premium som går ut 2/2. Om jag aktiverar via Telia före detta datum, borde inte mitt Premium -abbonemang bara förlängas då (d.v.s. t.o.m. 2/2 2014)? Eller blir det ett "nytt" premium ett år från den dagen det aktiveras?

6. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Måste jag öppna lådan? Följde med en liten lapp där det står att "för att utnyttja spotify erbjudandet Vänligen sätt minneskortet i er blade 3" eller kan jag bara knöla in simkortet i min nexus? Det är väll inget nödvändigt på minneskortet?

7. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Stoppa in det i Nexusen. Du får endast ett sms dit.

whiteman gillar detta.
  8. Vivadata

Vivadata Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag reggade mig via Telias hemsida behövde inte använda minneskortet , SMS eller telefonen.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

9. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Vem i hela friden är muppen som skickar med ett fullstorleks simkort... Kunde det inte vara ett micro i det stora. Får jag väl gå ut på jakt och hitta en mobil i grannskapet med stort simkort.

10. axy

axy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta gubbar om det skrivits annanstans, men kan jag tillgå 1 års spotify utan att ladda kontantkortet? Har förstått att det är så för surfen men den bryr jag mig inte om, bara spotify och mobilen.

Tack på förhand!

11. Hänglås

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Mig veterligen nej, men du kan lätt göra det på telia.se ladda med 50 kr och sedan är det bara köra på :)

axy gillar detta.
  12. sjoblom

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

HOWTO Telia ZTE Spotify

Angående förvirringen att det ser ut som att man bara får en månads spotify:
    Svar från Telia där jag bad om en förklaring vad mina övriga 11 månader på året tagit vägen:
    Som ni ser så blåser Telia er på dagarna efter månadsskiftet, så vill ni ha optimal spotifytid så regga er första dagen efter månadsskiftet :) Jag reggade 12/1 så jag blev blåst på 12 dagar spotify :mad:

Svar på några andra frågor jag sett:

- Det enda kravet är att pytsa in 50 spänn på kontantkortet så att det aktiveras. Simkortet och minneskortet kan ni slänga om ni vill.
    (Tror att man iofs skulle kunna gå till marknadsdomstolen om det här, eftersom reklamen
    http://www.icamaxihemochfritid.se/mobiltelefon-zte-blade-iii-black-p-17125-c-1144.aspx
    tydligt skiljer på det kontantkortet och spotify, och precis som några uppfattat här, endast framhäver att kontantkortet är en bonus med viss surf. Står inte ett enda ord i reklamen att man måste aktivera kontantkortet och ladda det med 50 kr)

- Om ni har ett aktivt premium på spotify måste det löpa hela tiden ut så att ni endast har ett gratiskonto när ni aktiverar er nya spotify premium via Telia.
    Hur länge man kan vänta med att aktivera vet jag inte, tror jag läste på något tidigare inlägg typ Juni.

- På den här sidan börjar ni er aktivering.
    http://www.telia.se/privat/mobilt/tillval/tjanster/spotify/aktiveraspotify.page
    Ert mobilnummer som ni fick till simkortet från Telia är "nyckeln" till 1 års spotify premium.

- Ni som redan har spotify, era spellistor försvinner inte, förutsatt att ni använder ert befintliga Spotify användarnamn när ni ska uppge användarnamn på reggningssidorna hos Telia (ovan). Ni får valet under registreringen så var lugna :-)

Det var länge sedan jag upplevde större förvirring kring ett köp av en mobiltelefon med bonusprodukter. Telias information hur man ska fixa det här är det värsta jag sett. Vem i hela fridens skull köper "frivilligt" spotify via telia?

Last edited: 18 jan 2013
    tegelstein, Tiny Turtle och Elemental gillar detta.
  13. sjoblom

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tror nog det är du som är muppen just nu :)
    Det är nog få som tar det här erbjudandet för telefonens och simkortets skull, det är liksom spotify premium som är grejen, samt en juste telefon för 169kr. Simkortet passar telefonen, det är nog det enda kravet man kan ställa för det priset ;)

Tiny Turtle gillar detta.
  14. Hänglås

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Ja men alla andra operatörer har ju gått över till ett mindre i ett större om du fattar, har ännu inte fått tag på en telefon med stort sim-kort...

15. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Gör inte problemen större än vad de är.googla på mall för simkort sedan tar du bara och skriver ut den, ritar av, klipp sedan med en vanlig sax. Ett dagisbarn skulle klara det galant... :)

16. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Måste fråga er som köpt "ICA-telefonen": En postare i början sa tt ett 4GB minneskort följde med. Jag gav bort luren i julklapp och satte in ett eget minneskort eftersom jag vid hastig koll inte såg något i lådan (och det inte heller framgick att något skulle ingå). Kunde vara bra att veta om jag ska säga åt kompisen att kolla igenom förpackningen bättre.

17. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Det inkick ett litet minneskort i kartongen. Åtminstone i min. köptes på ica maxi. Så JA, det ska finnas ett kort i lådan.

18. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 909
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kommer du ihåg var det låg? I påsen med hörlurarna kanske? (Den tog jag bara upp och la tillbaka utan att ha öppnat.)

19. MattiasN

MattiasN Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

I den ZTE Blade 3 som jag köpte på ICA Maxi Mölndalsvägen (Göteborg) så satt minneskortet i telefonen. Vad jag reagerade på var att det var ett 2 GB minneskort, men jag tycker mig ha läst att någon fick ett 4 GB-kort. Vad har ni andra fått för minnesmängd på era minneskort?

20. Kiwi

Kiwi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    456

MINA ENHETER

ICA Maxi i Linköping har skickat med ett 4Gb minneskort separat förutom det på 2Gb som följer med i lådan - men det är tydligen bara i Linköping.