ZTE Blade - Rootning, moddning och custom ROMs

Diskussion i 'Blade' startad av mannyb, 23 okt 2010.

  1. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Så vilken ska man välja mellan?

    FLB-FroYo G2-ROM

    Eller

    gforum's Alpha FroYo?
     
  2. sandstroem

    sandstroem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Har inte testat FLB-FroYo G2-ROM, men han hävdar att den är riktigt stabil och saknar vissa buggar som de andra froyoalphorna har.
     
  3. Cruver

    Cruver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat båda och rekommenderar helt klart den förstnämnda. Det enda jag inte fått till är GPSen, men det funkade å andra sidan inte med gforum's heller.
     
  4. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Okej.
    En grej jag stör mig på är ju att det tydligen inte ska vara helt på Svenska?

    Tjejen ska få en ZTE av mig nu i slutet av månaden och tänkte Flasha in froYo i den :)
     
  5. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har en fråga här, sugen på att skaffa min första androidlur, länge funderat på en dhd men nu när jag läste att telia skulle ta inte denna telefonen blev jag intresserad med tanke på den smått enorma prisskillnaden och att man säkerligen kan ha mycket roligt med denna och även lära sig en del genom att roota den (hade inte varit ett alternativ med dhd:n då det handlar om för mycket pengar att slänga bort garantin på), men min fråga är, finns det någon ROM med htc sense, gillar nämligen det och en av sakerna jag tror jag skulle sakna, eller är det inte ens möjligt? HTC Legend har ju liknande specs och samma upplösning så tycker det borde gå att få det att rulla iaf?
     
  6. Spaennis

    Spaennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag har kört båda gforums och fibblesans beta och ärligt talat så rekomenderar jag gforums istället. notifikationsled:en i back-knappen lever sitt eget liv i betan och börjar lysa konstant då och då vilket är otroligt frustrerande. Den lyser tills jag ansluter en laddare och drar ur den igen. Och jag har då iaf lyckats få till svenska på båda dessa :P enda grejen som inte funkar om man kör svenska på gforums är att byta tema i scandinavian keyboard xD och just ja, har inte fått root explorer att funka heller, men använder ES file explorer istället :)
     
  7. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    ZTE Blade är ett bra val som ingångslur. Tele2 börjar ju snart sälja den ännu billigare än Telia, dessutom.
    För att hitta en ROM med Sense rekommenderar jag att söka på android.modaco.com samt xda-developers.com. Tror inte att det finns nån än dock.
    Och Legend har inte samma upplösning (har HVGA, Blade har WVGA, som Desire).
     
  8. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har inte provat gforums, men jag rekommenderar att vänta med FLB tills den har uppdaterats lite. GPS:en fungerar inte som den ska, led:en som ger notiser lyser lite som den vill och dialern surplar batteri som fasen - ett samtal på en halvtimme kan dra uppemot 20 % ...
     
  9. emomilol

    emomilol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag kör flb och den fungerar BRA.
    Gps fungerar, jag var tvungen att aktivera den i telefonen bara med "ström" widgeten. Sen fungerade det och jag har geocachat en hel del sedan dess.
    Inga problem alls med att dialern tar mycket ström heller.

    Hade mycket fler problem med gforums alfa
     
  10. Ribcage

    Ribcage Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en lite mer allmän fråga om rootning och det. När 2.2 sedan kommer officiellt, är det lätt att bara installera den versionen?
     
  11. Seta

    Seta Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Iphone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13
    dialer ström problemet kan fixas genom att untick "turn to mute" under ljud inställningar och reboot telefonen på dem flesta romen
     
  12. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag kör FLB-FroYo G2-ROM och allt funkar riktigt bra förutom en sak som är lite oroväckande - skärmen slutar ibland att fungera efter att den legat med lockscreen på ett tag. Enda sättet då är att ta ut batteriet och starta om telefonen. Just nu försöker jag ta reda på om samma sak händer med den nya versionen R3, har inte själv provat att installera den.
     
  13. Grannen

    Grannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör med alpha nu, och är jättenöjd, inte stött på nått problem ännu, efter ca 1v användande
     
  14. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

  15. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte det är värt att köra någon av 2.2 romarna ännu. Har testat både flb och gforums men både lider av det enormt jobbiga problemet med att tocuhscreenen slutar fungera och man måste som sagt plocka ur batteriet då.
    Kör nu istället kallt_kaffes hungarian hedgehog och den känns betydligt stabilare och jag upplever den som minst lika snabb som de 2.2 romar jag testat.
     
  16. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Glöm inte byta ROM på din profil på swedroid ;)
    Bra kritik där, skönt att veta att touchen dör av 2.2-rommarna, har hört det med. Någon aning varför den dör?
     
  17. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Eftersom inte FM-radion funkar på FLB-FroYo G2-ROM så tänkte jag att jag kan ju iallafall köra streamad radio med SRappen men den säger buffrar och när den når 100% så börjar den om från 0% igen. Nån som fått den att funka eller vet nån workaround?
     
  18. bagatov

    bagatov Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ingen aning, försökt hitta nån anledning, men det verkar ske helt slumpmässigt. Det enda jag vet hittills är att den inte verkar låsa sig när man lyssnar på musik (spotify), annars kan det vara närsomhelst skärmen är släckt. :-(
     
  19. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Om ni vill köra med fm-radion så tyckte jag mig ha läst att det finns en workaround som gör att den fungerar om ni spelar en mp3:a samtidigt, lämpligtvis en tom mp3 fil.
     
  20. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4